تاریخ: ۲۸ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۰۶
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۲۶۷۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛

تخصیص 125 هزار میلیارد ریال برای راه اندازی 60 طرح صنعتی و معدنی/ طرح ها به صورت مستمر پایش و رصد می شوند

می متالز - معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت از 125 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای راه اندازی 60 طرح بزرگ صنعتی و معدنی و ایجاد 13 هزار شغل در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد.
تخصیص 125 هزار میلیارد ریال برای راه اندازی 60 طرح صنعتی و معدنی/ طرح ها به صورت مستمر پایش و رصد می شوند

به گزارش می متالز، «سعید زرندی» در نشست مشترک مدیران بخش خصوصی، این طرح‌ها را جزو طرح‌های مهم ملی برشمرد که به طور منظم پایش می‌شوند.

وی افزود: ظرفیت‌های خالی و طرح های غیرفعال و نیمه تمام باید با مدل های مشارکتی فعال شوند.

زرندی ادامه داد: تکمیل طرح‌‌های نیمه‌تمام از اولویت‌‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است که برخی از آن‌ها بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

به گفته وی، این طرح‌ها با نگاه ارتقای توان تولید ملی و درونزایی اقتصاد انتخاب شده که با هدف تکمیل و توازن زنجیره ارزش، استفاده از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده نیمه‌تمام، بهره‌برداری از مزیت‌های نسبی، توسعه صادرات و افزایش رقابت‌پذیری در دست اجرا قرار دارند.

زرندی گفت: طرح‌های ایجادی در اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست و ما از نظام بانکی نیز درخواست کردیم از این سیاست پیروی کند.

وی همچنین تاکید کرد برای تامین مالی صنعت باید از اتکا صرف به سیستم مالی پرهیز کرد و به طرف بازار سرمایه و دیگر راهکارهای موجود رفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترک با رییس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: واحدهای بسیاری توانایی تولید بیشتر و بازار برای تولیدات خود دارند اما به دلیل کمبود سرمایه در گردش، قادر به استفاده از توان و ظرفیت تولید خود نیستند.

کمبود نقدینگی، رکود در بازار و افزایش چند برابری قیمت مواد اولیه، از جمله مشکلات بخش صنعت کشور به شمار می‌رود.

هجدهم آبان نیز معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اولویت‌های اصلی این وزارتخانه در دوران تحریم را «تامین کالاهای اساسی، تنظیم بازار و نظارت»، «حمایت از تولید و تامین مواد اولیه»، «نوسازی و بازسازی صنایع» و «تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان» اعلام کرد.

صادق نجفی گفت در همه برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، این اولویت‌ها دیده شده است.

بیست و نهم اردیبهشت امسال، سازمان برنامه و بودجه کشور پیش نویس آیین نامه اجرایی تبصره 18 قانون بودجه سال 1397 کل کشور برای اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد از طریق کمک‌های فنی و اعتباری را برای تصویب هیات وزیران ارائه کرد. این آیین نامه تیرماه امسال از سوی معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شد.

براساس این تبصره، همه مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی در سال 97، صرف تولید، اشتغال‌زایی، آموزش و ... می‌شود.

عناوین برگزیده