تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۶۷۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

شفاف سازی در حوزه معدن مهمترین اقدام استان کردستان / برداشت معادن بر ریل قانون قرار گرفت

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت : در حوزه معدن به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان کردستان بهترین اقدامی که انجام دادیم شفاف‌سازی بود که با هدف ارتقای سطح رضایت مندی و ایجاد اعتماد و اطمینان در مردم انجام گرفته است
شفاف سازی در حوزه معدن مهمترین اقدام استان کردستان / برداشت معادن بر ریل قانون قرار گرفت

به گزارش می متالز ، محمد دره‌وزمی تصریح کرد: برداشت معادن استان هم بر ریل قانون قرار گرفته و هیچ معدنی که پاسخگو به سازمان نباشد، در استان وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: از زمانی که سامانه کاداستردر حوزه معدن راه‌اندازی شده، ارتباط فیزیکی متقاضیان به حداقل رسید است.

دره‌وزمی گفت: صفر تا 100 فرایند واگذاری معدن به صورت الکترونیکی و سامانه‌ای انجام می‌شود که این موجب شفاف‌سازی و مقابله با فساد اداری خواهد شد.

وی ادامه داد: این سامانه همچنین امکان خطا و سوءاستفاده را در حوزه واگذاری معادن در استان به حداقل رسانده ضمن اینکه در این سامانه امکان گزارش‌گیری هم وجود دارد به گونه‌ای که قابل تصرف و یا عوض‌کردن نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: در حوزه اکتشاف معادن نیز خوشبختانه پهنه‌های مختلفی در استان تعریف شده و عملکرد بسیار موفق و موثر داریم، کار در شهرستان‌های بیجار، سقز و قروه پایان یافته و شناسایی پهنه دیواندره هم در حال انجام است.

دره‌وزمی افزود: امسال در حوزه زمین‌شناسی کارهای خوبی در استان شروع شده است و در بحث مطالعات اکتشافی و زمین‌شناسی هم تهیه نقشه‌های یک 25 هزارم که در برنامه بود، در حال انجام است.

به گفته وی، در حوزه مطالعات فرونشست دشت‌های قروه، دهگلان و بیجار، مطالعات زمین‌شناسی پزشکی و کشاورزی و همچنین در حوزه معدن و زمین‌شناسی کار بسیار بزرگی در سطح استان آغاز شده و در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما جلوگیری از خام‌فروشی است و در این زمینه نهضت مبارزه با خام‌فروشی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کلید خورد.

دره‌وزمی گفت: خام‌فروشی به نفع دولت، نظام و مردم نیست چرا که خام‌فروشی اشتغال را محدود و ارزش‌افزوده را در حوزه معدن به حداقل می‌رساند لذا مبارزه با این موضوع هدف و برنامه اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان است.

عناوین برگزیده