تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۴۳۲
کد خبر: ۲۶۸۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جزییات عرضه اوراق جدید اختیار « فولاد »

می متالز - از امروز ۱۲.۱ میلیارد اوراق اختیار فروش تبعی فولاد مبارکه توسط سرمایه‌گذاری صدر تامین در بورس عرضه می‌شود.
جزییات عرضه اوراق جدید اختیار « فولاد »

به گزارش می متالز، سرمایه‌گذاری صدر تامین که سهامدار 2.1 درصدی فولاد مبارکه محسوب می‌شود، با هدف تامین مالی، اقدام به عرضه اوراق اختیار فروش تبعی بر روی سهام «فولاد» می‌کند.

این اوراق از امروز در نماد «هفولا 810» و با قیمت اعمال 607.2 تومان عرضه می شود و هر فرد حقیقی قادر به خرید حداکثر 100 هزار ورقه و اشخاص حقوقی حداقل یک میلیون ورقه و بدون محدودیت در حداکثر در کل دوره معاملاتی هستند. همچنین حداقل حجم عرضه روزانه 40 میلیون ورقه تعیین شده و کل حجم عرضه 200 میلیون و 803 هزار و 213 ورقه است.

ساعت معاملات اوراق نیز 9 صبح الی 12:30 روزهای کاری بورس و با سررسید 30 دی سال 98 بوده و شرایط تسویه تعهدات، خرید سهام توسط سرمایه‌گذاری صدر تامین و قیمت اعمال از دارنده اوراق اختیار فروش تبعی است. نحوه تعیین قیمت مبنای دارایی پایه به قیمت پایانی سهم پایه گرد شده به نزدیکترین عدد صحیح است و معاملات ثانویه ندارد.زمانبندی فرایند اعمال هم بر اساس ارسال درخواست اعمال در سررسید و اعمال اوراق است.

خریدار اوراق اختیار فروش تبعی نمی‌تواند بیش از تعداد دارایی پایه ای که در اختیار دارد، اوراق اختیار فروش تبعی خریداری کند.خریدار موظف به رعایت محدودیت های خرید هر کد معاملاتی تعیین شده در این اطلاعیه است. به عبارت دیگر، مجموع تعداد اوراق اختیار فروش تبعی تحت مالکیت هر خریدار در پایان هر روز معاملاتی، حداکثر باید به تعداد کل دارایی پایه متعلق به وی و با رعایت محدودیت خرید هر کد معاملاتی در اطلاعیه عرضه باشد.

در صورت عدم رعایت محدودیت‌های مذکور، اوراق اختیار فروش تبعی مازاد، فاقد اعتبار بوده و مبلغ پرداختی توسط خریدار پس از کسر هزینه‌های مربوطه، به عنوان خسارت به عرضه کننده تعلق می‌گیرد.

طبق دستورالعمل معاملات اوراق اختیار فروش تبعی در بورس تهران و فرابورس، اشخاص حقوقی که اقدام به خرید اوراق مذکور به میزان یک میلیون ورقه و بیشتر کنند، ملزم به واگذاری اختیار خرید تبعی در همان روزی که سهام پایه و اوراق اختیار فروش تبعی خریداری کرده‌اند، هستند.

نماد معاملاتی «ظفولا 811»، قیمت اعمال 617 تومان و سررسید اوراق 14 بهمن سال 98۹۸ است.حجم واگذاری اوراق اختیار خرید تبعی به میزان اوراق اختیار فروش تبعی خریداری شده تعیین و شرایط تصحیح تعهدات در سررسید بدین صورت است که انتقال سهام پایه (فولاد)به قیمت اعمال اختیار خرید تبعی از اشخاصی ملزم به واگذاری اختیار خرید به عرضه کننده اوراق اختیار فروش تبعی «هفولا 810»(سرمایه گذاری صدر تامین) باشد. همچنین اشخاص ملزم به واگذاری اختیار خرید تبعی در صورتی می‌توانند اوراق تبعی را در سررسید اعمال کنند که سهام پایه و اوراق اختیار فروش تبعی آن را در یک روز خریداری کرده باشند.

در همین رابطه بخوانید: معرفی دو محصول نوآورانه در فولاد مبارکه

عناوین برگزیده