تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۲۶۸۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ادامه گزارش‌دهی فولاد ارفع با سرمایه قدیم/ سبقت قیمتی «ارفع» از فولادی‌ها

می متالز - فولاد ارفع از مهر سال جاری افزایش سرمایه 50 درصدی را انجام داد. اما رویه قیمتی این سهم به نوعی است که به نظر می‌رسد بازار انتظارات خود را روی سود هر سهم بر اساس قدیم تنظیم کرده است. این شرکت فولادی عملکرد 9 ماهه خود را با سرمایه 400 میلیارد تومانی به بازار ارائه داده است و در حالی‌که سایر شرکت‌های فولادی با قیمت به درآمد کمتر از 5 معامله می‌شوند اما ارفع با شتاب به سمت نسبت قیمت به درآمد انتظاری 6 در حرکت است و این در حالی است که بهانه‌ای برای توجیه این رشد نیز یافت نمی‌شود.
ادامه گزارش‌دهی فولاد ارفع با سرمایه قدیم/ سبقت قیمتی «ارفع» از فولادی‌ها

به گزارش می متالز، فولاد ارفع در عملکرد 9 ماهه با سرمایه 400 میلیارد تومانی حدود 147 تومان سود به ازای هر سهم محقق کرده است. این در حالی است که سرمایه ثبت‌شده این شرکت روی تابلو معاملاتی بورس تهران 600 میلیارد تومان است. در اطلاعیه مجمع عمومی فوق‌العاده افزایش سرمایه 50 درصدی این شرکت در مهر به ثبت افزایش سرمایه تا زمان مجمع اشاره شده است. بر این اساس سود حاصل از سال مالی به کل سرمایه جدید تعلق می‌گیرد.

با این حال جالب توجه است که سهام این شرکت فولادی بعد از فولاد هرمزگان بیشترین بازدهی را در 40 روز گذشته به ثبت رسانده است. «ارفع» از میانه‌های آذر تاکنون بازدهی حدود 35 درصدی را به ثبت رسانده است. در خصوص فولاد هرمزگان به جولان صندوق با درآمد ثابت زرین‌شهر در سمت خرید این سهام اشاره شد. در خصوص «ارفع» گرچه برخی از سهامداران درصدی در سمت خرید حضور دارند اما به نظر می‌رسد نقش خطای ساده در محاسبه سود هر سهم را نیز باید در نظر گرفت. این موضوع به خصوص با بررسی سود گزارش‌شده در اجماع تحلیل‌گران بورسی برای سال مالی 97 پررنگ‌تر نیز می‌شود.

فولاد ارفع در واقع در 9 ماهه نخست سال بر اساس سرمایه جدید حدود 98 تومان سود به ازای هر سهم محقق کرده است. انتظار تحقق سود حدود 120 تومانی تا پایان سال جاری وجود دارد. البته در خصوص ارزندگی این نماد با نسبت قیمت به درآمد انتظاری حدود 6 نمی‌توان اظهارنظر دقیقی کرد با این حال این نماد از دیگر هم‌گروهی‌ها پیشی گرفته است.

عناوین برگزیده