تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۲۶۸۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ممنوعیت ثبت سفارش کالای خارجی دارای مشابه ایرانی

می متالز - بر مبنای طرح امروز مجلس، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده از ثبت سفارش کالای خارجی دارای مشابه ایرانی خودداری کند.
ممنوعیت ثبت سفارش کالای خارجی دارای مشابه ایرانی

به گزارش می متالز، نمایندگان در نشست علنی امروز بررسی طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کردند از ثبت سفارش کالاهای مصرفی و مصرفی بادوام خارجی دارای مشابه ایرانی که با کیفیت مناسب و به میزان کافی تولید شده باشد را تا پایان مدت قانون برنامه پنجساله ششم توسعه ممنوع کند.

براساس یکی از تبصره های این ماده کالاهای ایرانی مشمول بر اساس معیارهای متناسب با شرایط اقتصادی و تجاری کشور از قبیل ارزش آفرینی، سهم ساخت داخل، حق الامتیاز، اشتغال زایی، انتقال دانش فنی، زنجیره ارزش و مزیت های نسبی ظرف مدت دو ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون توسط کارگروهی با مسؤولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و با عضویت نمایندگان وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان برنامه و بودجه کشور و اتاقهای مرتبط تعیین خواهد شد.

در مواقع ضروری و نیز در اسفندماه هر سال این فهرست توسط کارگروه مذکور مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و حداکثر تا پانزده روز بعد ابلاغ خواهد شد.

عناوین برگزیده