تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۶۹۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش عملکرد 9ماهه فولاد آلیاژی منتشر شد

سپر «فولاژ» در برابر رکود تورمی / رشد پرشتاب درآمدها شرط ارزندگی

می متالز - فولاد آلیاژی ایران در پاییز موفق به افزایش دو برابری سود خالص خود شده‌ است. براین اساس سود هر سهم این شرکت که تا پایان نیمه نخست سال 155 ریال بود در پایان دوره 9 ماهه به 303 ریال افزایش پیدا کرده‌ است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که رشد حاشیه سود خالص شرکت را در پاییز مشاهده می‌کنیم که به معنی بالاتر بودن رشد درآمدها نسبت به هزینه‌ها در پاییز است. عدم افت محسوس تولید و فروش از دیگر نکات مثبت گزارش فصل سوم سال این شرکت فولادی‌ست.
سپر «فولاژ» در برابر رکود تورمی / رشد پرشتاب درآمدها شرط ارزندگی

به گزارش می متالز، گزارش 9 ماهه «فولاژ» نشان می‌دهد که این شرکت در پاییز موفق به ثبت فروش 543 میلیارد تومانی شده‌ است که رشد 46.7 درصدی نسبت به میانگین فصلی عملکرد نیمه نخست سال را نشان می‌دهد. این رشد فروش بیش از هرچیز متکی بر ترکیب افزایش 38.5 درصدی نرخ و 14 درصدی مقدار فروش محصولات آلیاژی به عنوان مهمترین محصول شرکت است.

از سوی دیگر رشد درآمد فروش از رشد نرخ بهای تمام شده سبقت گرفته‌ است. به معنی دیگر، افزایش هزینه‌های تولید محصولات به حدی نبوده است که ترکیب سودآوری را تحت‌الشعاع قرار دهد و این خبر خوبی برای فولاد آلیاژی به حساب می‌آید. هرچند در این میان نباید از این نکته غافل شد که ثبات نسبی دستمزد مستقیم و سربار تولید در یک دوره مالی نقش بسزایی در عدم جهش بهای تمام شده تولید داشته است که این موضوع می‌تواند در سال آینده دستخوش تغییر شود و حاشیه سود ناخالص را کاهش دهد. نگاهی به جزییات بهای تمام شده موید این مطلب است. مواد مستقیم مصرفی که عمدتا شامل محصولات نیمه آماده فلزی هستند و با رشد قیمت همراه بوده‌اند؛ نسبت به میانگین فصلی نیمه نخست سال رشد بیش از 50 درصدی را تجربه کرده‌اند حال آنکه دستمزد مستقیم و سربار تولید به ترتیب 5 و 14 درصد افزایش را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود در صورت عدم بروز مشکلات فروش در ادامه سال نیز روند سودآوری پاییز در زمستان نیز قابلیت تکرار داشته باشد.

عناوین برگزیده