تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۲۶۹۱۶
سرویس خبر : انرژی
وزیر نفت خبر داد:

تولید ۶۱۰ میلیون متر مکعب گاز از میدان پارس جنوبی در روز

می متالز - وزیر نفت با بیان اینکه برای پروژه‌های گازرسانی که امروز به افتتاح رسیده ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، تاکید کرد: تولید روزانه میدان پارس جنوبی به ۶۱۰ میلیون متر مکعب رسیده است.
تولید ۶۱۰ میلیون متر مکعب گاز از میدان پارس جنوبی در روز

به گزارش می متالز، بیژن زنگنه در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های گازرسانی به سه شهرستان جیرفت، نرمانشیر، فهرج و ۷۸ روستای تابعه و دو شهرک صنعتی گفت: برای این پروژه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و گام مهمی برای توسعه جنوب استان کرمان محسوب می‌‌‌‌شود. در چهار سال اخیر یک حرکت بزرگ برای روستاها و شهرهای کوچک در این زمینه صورت گرفته که بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی ادامه داد: تمام این پروژه‌ها به دست پیمانکاران و سازندگان ایرانی انجام شده و اشتغال قابل توجهی برای پیمانکاران و مهندسان کشورمان ایجاد کرده است. در حال حاضر، ۸۰ درصد روستاهای ایران و ۹۸ درصد مناطق شهری از گاز طبیعی استفاده می‌کنند که شاخص بی‌نظیری در جهان است.

وزیر نفت در مورد تولید گاز از میدان پارس جنوبی اظهار داشت: در این میدان که بزرگترین میدان گازی جهان است، معادل ۱۴ فاز استاندارد به مرحله تولید رساندیم و امروز بیش از ۶۱۰ میلیون مترمکعب تولید روزانه است و برای اولین بار در تولید گاز از کشور قطر جلو افتاده‌ایم.

زنگنه افزود: برنامه دولت در راستای رفاه و اشتغال آتی در مناطق روستایی و شهرهای کوچک است و استان کرمان کمی در این کار  عقب مانده و ۵۰ درصد این مناطق از گاز برخوردار هستند.

عناوین برگزیده