تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۶۹۳۰
سرویس خبر : انرژی
از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی؛

میزان گوگرد نفت گاز یورو ۴ اعلام شد

می متالز - شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که میزان گوگرد نفت گاز یورو ۴ توزیعی در جایگاه‌های کشور مطابق استاندارد است.
میزان گوگرد نفت گاز یورو ۴ اعلام شد

به گزارش می متالز، به دنبال اظهارات مدیرکل پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست درباره بالا بودن گوگرد در ۶۱ درصد نمونه‌‌گیری‌های انجام شده از نفت گاز یورو ۴ توزیعی در پاییز امسال، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: براساس ماده ۷ تفاهم‌نامه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با سازمان محیط زیست، نتایج آنالیز نمونه‌‌گیری فرآورده‌ها باید توسط دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست به ستاد مهندسی فرآورده‌های نفتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارسال و پس از اخذ نظر آن واحد اطلاع‌رسانی کنند. بنابراین موارد مطرح شده در مصاحبه مذکور خارج از عرف کارشناسی و قرارداد فیمابین بوده و مورد تایید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیست.

همچنین فرآورده نفت گاز یورو ۴ تولید شده در پالایشگاه‌های کشور با میزان حداکثر گوگرد ۵۰ppm و مطابق با مشخصات استاندارد عرضه می‌شود. بنابراین بر اساس ماده سه تفاهم نامه مذکور به منظور اطمینان بخشی از وضعیت کیفی نفت گاز توزیع شده، باید نمونه‌گیری‌ها با حضور نمایندگان سازمان محیط زیست و مناطق ۳۷ گانه این شرکت انجام شود تا علاوه بر اخذ نمونه‌های شاهد، امکان اشتباه در آزمایشات و سوءبرداشت در ارایه نتایج را به صفر برساند.

عناوین برگزیده