تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۷:۰۲
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۶۹۸۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد

تولید 200 هزار تن کاتد برای نخستین بار طی ده‌ ماه

می متالز - مهندس «محمدرضا بنی‌اسدی‌راد» مدیرعامل شرکت مس گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت مس برای نخستین‌بار موفق به تولید 200 هزار تن کاتد طی ده‌ ماه شد.
تولید 200 هزار تن کاتد برای نخستین بار طی ده‌ ماه

به گزارش می متالز به نقل از مس پرس، محمدرضا بنی‌اسدی‌راد مدیرعامل شرکت مس با بیان این مطلب و با اشاره به این‌که تولید، توسعه و فروش سه کلید واژه‌ای است که باید برای ارزیابی عملکرد یک بنگاه اقتصادی مورد بررسی قرار داد گفت: با توجه به این‌که از سال 1385 شرکت مس یک شرکت بورسی است اهمیت سه رکن بالا از اهمیت دو چندانی برخوردار شده است؛ چراکه شرکت بورسی مثل شرکت ملی صنایع مس ایران درصورتی‌که در خصوص تحقق هرکدام از اهداف بالا با چالش مواجه شود اعتماد سهامدارانش را از دست می‌دهد و به وجهه شرکت آسیب می‌زند.
وی با بیان این‌که با توجه به این موضوع شرکت ملی صنایع مس ایران استفاده حداکثری از ظرفیت تولید را در سال جاری در دستور کار قرار داد گفت: بر این اساس شرکت مس تا پایان دی‌ماه با 4 درصد افزایش نسبت به برنامه موفق به تولید بی‌سابقه یک‌میلیون تن کنسانتره مس شد.
مهندس بنی‌اسدی‌راد با اشاره به این‌که افزایش چشمگیر در تولید کنسانتره اثرات خود را در تولید محصولات ذوب و پالایشگاه نشان داد تصریح کرد: با گذشت ده‌ماه از سال 97 و برای نخستین بار در طول تاریخ شرکت مس، این شرکت با 11 درصد افزایش نسبت به برنامه 178 هزار و 600 تنی موفق به تولید 200 هزار تن کاتد مسی شد.
به گفته مدیرعامل شرکت مس این میزان تولید کاتد حاصل عملکرد 258 هزار تنی آند کارخانه ذوب بوده است به‌طوری‌که بررسی عملکرد کارخانه ذوب نشان‌دهنده رشد 19 درصدی تولید آند طی ده‌ ماه است.
مهندس بنی‌اسدی‌راد با بیان این‌که عملکرد تولید مس محتوی معدنی شرکت مس نیز نشان‌دهنده رشد 4 درصدی است گفت: شرکت مس طی این بازه زمانی موفق به تولید 245 هزار و 100 تن مس محتوی معدنی نسبت به برنامه 244 هزار و 680 تنی شد.
مدیرعامل شرکت با بیان این‌که قطعاً تا پایان امسال شاهد رکوردهای بی‌سابقه‌ای تولیدی خواهیم بود اظهار داشت: علاوه بر حوزه تولید در حوزه عملکرد بورسی نیز شرکت ملی صنایع مس ایران در سه‌ماهه سوم سال جاری در بین 50 شرکت فعال‌تر بورس اوراق بهادار موفق به دست‌یابی و حفظ رتبه چهارم به‌عنوان بهترین رتبه تاریخی شده است.
مدیرعامل شرکت مس با اشاره به افزایش 1800 میلیاردی شرکت مس گفت: با ثبت افزایش سرمایه شرکت ملی صنایع مس ایران از مبلغ 6 هزار میلیارد تومان به مبلغ 7800 میلیارد تومان این شرکت ازلحاظ ارزش اسمی سرمایه در بین شرکت‌های بورس در رتبه سوم قرار دارد. علاوه بر این با این افزایش سرمایه بخشی از دغدغه‌های شرکت مس در خصوص پیشبرد قدرتمندانه طرح‌های توسعه‌ای در سال‌های آتی برطرف شده است.
بنی اسدی راد با اشاره به این‌که شرکت مس در کنار افزایش سرمایه به دنبال راهکارهای دیگر تأمین مالی است بیان کرد: در حوزه فروش داخلی و خارجی برنامه‌های شرکت مس به‌خوبی در حال پیش رفتن است. هرچند به خاطر تحریم‌های ظالمانه طی سه‌ماه گذشته روند صادرات با کندی پیش رفت ولی این اطمینان خاطر وجود دارد که با اقداماتی که هم‌اکنون در حال انجام است بودجه پیش‌بینی شده شرکت تا پایان سال محقق شود.
وی در پایان گفت: دستیابی شرکت مس به این موفقیت‌های مرهون همکاری و همدلی مجدانه تمامی همکاران در همه سطوح عملیاتی است که با اتخاذ روش‌های نوین مدیریتی چون افزایش ریکاوری کارخانجات، حفظ آمادگی بالای تجهیزات به‌رغم تحریم‌های ظالمانه، تلاش برای کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی رقم خورده است.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده