تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۰۴
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۶۹۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ریزش بورس‌های آسیایی

می متالز - با افزایش نگرانی‌ها از وضعیت اقتصادی جهان، بورس‌های آسیایی در معاملات روز سه شنبه با زیان بسته شدند.
ریزش بورس‌های آسیایی

به گزارش می متالز و به نقل از رویترز، شاخص " ام اس سی آی" بورس‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن با ۰.۵ درصد کاهش از بالاترین سطح ثبت شده خود در طول دو هفته اخیر فاصله گرفت. ریزش بورس‌های آسیایی در بازارهای چین از همه بیشتر بود جایی که شاخص " شانگهای کامپوزیت" با ۰.۶ درصد کاهش و شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ۰.۴ درصد کاهش به کار خود خاتمه دادند.

در ژاپن شاخص "نیک کی ۲۲۵" علی‌رغم صعود اولیه نتوانست با سبزپوشی به کار خود خاتمه دهد و در نهایت نسبتا بدون تغییر در مقایسه با روز قبل بسته شد. هر چند که بورس آمریکا به دلیل تعطیلات بسته بود اما در آسیا و آمریکای جنوبی نیز شاخص‌های بورسی با ریزش بسته شدند.

تحلیل‌گران بانک " ای ان زد" در گزارشی نوشتند: علی‌رغم اتفاقات مثبت در چند هفته اخیر، ریسک های بر سر راه اقتصاد جهانی هنوز پررنگ هستند که از جمله آن ها می توان به خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا و کاهش رشد اقتصاد چین اشاره کرد. بورس‌ها فعلا منتظر روشن شدن نتیجه مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا و بریگزیت هستند.

لیام پیچ، تحلیل‌گر موسسه " کپیتال اکونومیکس" گفت: عدم قطعیت نتیجه مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر مساله بریگزیت احتمالا ادامه خواهد داشت و هیچ تضمینی وجود ندارد که تکلیف این موضوع بدین زودی مشخص شود.

در بازار کالا، بهای نفت مجددا کاهش یافت به گونه‌ای که هر بشکه نفت برنت با ۱۴ سنت کاهش به ۶۲.۶۰ دلار رسید و نفت خام آمریکا برای تحویل در آینده با ۷۷ سنت کاهش به ازای ۵۳.۷۳ دلار در هر بشکه معامله شد.

عناوین برگزیده