تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۱۸
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۶۹۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اوضاع رشد اقتصاد جهانی وخیم‌تر می‌شود!

می متالز - نرخ رشد اقتصاد جهانی کاهش یافته است و آمارها حاکی از وخیم‌تر شدن وضعیت فعلی است.
اوضاع رشد اقتصاد جهانی وخیم‌تر می‌شود!

به گزارش می متالز، صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود از چشم‌انداز اقتصادی جهان هشدار داده که جهان در حال افتادن در ورطه بدهی و کسری بودجه است.

در چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود نرخ رشد اقتصادی به ۶.۶ درصد رسیده که ضعیف ترین نرخ رشد این کشور در ۲۸ سال اخیر محسوب می‌شود.

در زمانی که آمریکا و چین مشغول نبرد تجاری با یکدیگر هستند، صادرات کره جنوبی که در سال ۲۰۱۷ با رشد ۱۵.۸ درصدی همراه بود، در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ با رشد منفی ۱.۱ درصدی مواجه شد. چین و آمریکا که دو واردکننده بزرگ کالا از کره جنوبی هستند، تقاضای وارداتی خود را کاهش داده‌اند.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود برای دومین بار متوالی از سال گذشته میلادی، نرخ رشد پیش‌بینی شده برای اقتصاد جهانی را کاهش داده است و از ۳.۷ درصد در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ به ۳.۵ درصد در سال جدید رسانده است.

در اروپا نیز اوضاع بهتر نیست؛ آلمان به عنوان بزرگ ترین اقتصاد اروپا با خطر رکود مواجه است و بدهی در ایتالیا و فرانسه به سطح خطرناکی رسیده است. افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا باعث اخلال در جریانات سرمایه‌ای بین کشورهای توسعه یافته شده و نقدینگی از بازارهای مالی آمریکا در حال جمع شدن است.

به گفته صندوق بین المللی پول، افزایش نرخ بهره و ریزش بازار بورس آمریکا به رشد جهانی آسیب زده است و تاجران در سراسر جهان نسبت به چشم انداز اقتصاد جهانی نگران‌تر شده‌اند. بریگزیت در حال آسیب زدن به اقتصاد انگلیس و کشورهای اروپایی است.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود اعلام کرده که نرخ رشد اقتصاد آمریکا برای سال جاری معادل ۲.۵ درصد و برای سال آینده معادل ۱.۸ درصد خواهد بود.

عناوین برگزیده