تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۳۸
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۷۰۰۰
سرویس خبر : انرژی
زنگنه:

نوسازی ابزارآلات پالایشگاه ها توسط پیمانکاران داخلی/ مبالغ فروش نفت در بورس در ادوار قبل تسویه شده است

می متالز - وزیر نفت گفت: نوسازی پالایشگاه هایی که شبیه موزه هستند سال آینده توسط پیمانکاران داخلی در بالاترین برنامه وزارت نفت مدنظر قرار خواهد گرفت.
نوسازی ابزارآلات پالایشگاه ها توسط پیمانکاران داخلی/ مبالغ فروش نفت در بورس در ادوار قبل تسویه شده است

به گزارش می متالز، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در مراسم امضا اولین مرحله قرارداد‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت بیان کرد: مجموعه‌ای از پروژه‌ها را در این قرارداد‌ها تعریف کرده ایم تا بتوانیم در اجرای قرارداد‌های IPC برای مهندسان داخلی اشتغال ایجاد کنیم. قصد داریم با استفاده از نقدینگی بازار سرمایه منابعی را در سطح پروژه‌های داخلی توزیع کنیم. قرار شد تا ۴ درصد از درآمد‌های نفتی صرف این قرارداد‌ها شود، اگر سالی ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد در استان‌های مورد نظر خرج شود تحول عظیمی در آبادانی کشور رخ خواهد داد.

وی افزود: اولویت سرمایه گذاری ها، مناطق نفت خیز جنوبی کشور است، این سرمایه گذاری برای بروزرسانی بخش عظیمی از تجهیزات، ماشین آلات و دستگاه‌های حفاری پالایشگاه‌های نفتی است که متاسفانه سالهاست به شکل موزه فعالیت می‌کنند.

زنگنه بیان کرد: نمی‌گوییم بازسازی بلکه می‌گوییم نوسازی البته که منابع محدود است، اما هنر این است که با کمترین منابع خلق دارایی کنیم.

وزیر نفت ابراز کرد: میدان‌های ما باید به مطالعات بروز و کارشناسان زبده در زمینه تلمبه زنی، حفاری و ... مجهز شوند. این قرارداد‌ها از طریق دولت تغذیه نمی‌شوند، بلکه از طریق راهکارهای مختلف اقتصادی از جمله بهره گیری از قوانین رفع موانع تولید تامین می شوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف من برای اجرای این طرح؛ اصلاح روش اجرای طرح هاست. روش‌های اجرای پروژه‌های ما در این سال‌ها امانی بوده است، قرارداد‌های امروز روش‌های اجرای پروژه‌های نفتی را به روش پیمانکاری تبدیل می کند.

زنگنه گفت: در طرح ها، نظام اجرایی باید طوری باشد که کیفیت، منطقی بودن هزینه‌ها و زمان اتمام پروژه‌ها معین باشد. در برخی پروژه‌ها قیر هست و در دیگری قیر نیست، همواره یک جای کارمان می لنگد و این زمان بهره برداری را افزایش می‌دهد.

وزیر نفت ادامه داد: مسئولیت مخزن‌ در این طرح‌ها به عهده پیمان کار‌ها خواهد بود تا  با کارشناسان ظرفیت افزایش یابد.

وی ادامه داد: پرداخت‌ها به پیمان کار به صورت تکمیل زنجیره‌ها تعریف شده است نه براساس متراژ تکمیل پروژها.

نامدار زنگنه در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مبالغ حاصل از فروش نفت در بورس ادوار گذشته تسویه شده است گفت: بله فرآیند این کار انجام و مبالغ تسویه شده است.

وزیر نفت گفت: نوسازی پالایشگاه هایی که شبیه موزه هستند سال آینده توسط پیمانکاران داخلی در بالاترین برنامه وزارت نفت مدنظر قرار خواهد گرفت.

عناوین برگزیده