تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۱۶
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۷۰۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی‌های « ملل » از افزایش سرمایه

می متالز - مدیران موسسه اعتباری ملل در حالی از برنامه افزایش سرمایه سخن به میان می‌آورند که قائم‌مقام این موسسه امیدوار است تا پایان سال ۱۳۹۸، افزایش سرمایه به 800 میلیارد تومان محقق شود.
پیش‌بینی‌های « ملل » از افزایش سرمایه

به گزارش می متالز، در حال حاضر میزان تسهیلات موسسه ملل 7.2 هزار میلیارد تومان است؛ در حالی که میزان سپرده‌های مردمی که در اختیار این موسسه قرار دارد، نزیک به 10 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

به گفته محمدرضا مروجی؛ قائم مقام موسسه اعتباری ملل در برنامه مدون پنج ساله‌ای که این موسسه از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده است، پیش‌بینی شده بود که در پایان سال ۱۴۰۰، سهم دارایی‌های ما از کل نقدینگی کشور به ۵ درصد برسد؛ اما متاسفانه شرایط پیش آمده در اقتصاد کشور باعث شد در سال‌جاری تنها به جبران کاهش ۳۰ درصدی منابع سال گذشته بپردازیم.

به ادعای مدیران، موسسه ملل جزو معدود موسسات بانکی است که نسبت ۶۵ درصدی تسهیلات پرداختی به سپرده‌های دریافتی را رعایت کرده است. به گفته آنان تقریبا بسیاری از شاخص‌های ما در حد نرمال است. برای مثال کفایت سرمایه که در حدود ۸ درصد بوده است.

قائم‌مقام موسسه اعتباری ملل با بیان اینکه در حال حاضر ما در پی افزایش سرمایه نیز هستیم، می‌گوید: در سال ۱۳۹۵ از بانک مرکزی مجوز افزایش سرمایه از 500 میلیارد تومان به 800 میلیارد تومان را اخذ کردیم که در سال گذشته میزان سرمایه به 600 میلیارد تومان رسید. به‌نظر می‌رسد این افزایش سرمایه در سال ۱۳۹۷ تحقق نیابد؛ اما مروجی امیدوار است تا پایان سال ۱۳۹۸، افزایش سرمایه به 800 میلیارد تومان محقق شود.

عناوین برگزیده