تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۱۸
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۲۷۰۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه‌های پیش‌روی « دی »

می متالز - در مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بانک دی که با حضور 86 درصد سهامداران برگزار شد، مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی بانک دی اعلام شد.
برنامه‌های پیش‌روی « دی »

به گزارش می متالز، با برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بانک دی، صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۶ بانک به تصویب رسید. در این جلسه که عصر روز یکشنبه ۳۰ دی با حضور صاحبان بیش از ۸۶ درصد از سهام یا نمایندگان قانونی آنها و نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس و بازرس قانونی و به ریاست رضا سهم‌دینی؛ رئیس هیات‌‌مدیره بانک برگزار شد، سهامداران صورت‌های مالی منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۶ را تصویب کردند.

محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک دی در این مجمع ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط هیات‌مدیره بانک دی در سال مالی ۱۳۹۶و ترسیم روند رو به رشد بانک به تشریح اقدام‌های اساسی بانک پرداخت.

مدیرعامل بانک دی با اشاره اینکه بانک دی، دارایی‌های ارزشمندی دارد که ارزش افزوده ایجاد شده در قیمت آنها به دلیل افزایش نرخ ارز نسبت به زمان واگذاری به بانک، سود قابل توجهی را برای بانک و ذی‌نفعان به ارمغان می‌آورد، گفت: بانک با فروش دارایی‌های مازاد به چند هدف مهم از جمله اصلاح ساختار مالی و بهبود وضعیت کفایت سرمایه که از موارد و الزامات بانک مرکزی است، دست خواهد یافت.

به گفته وی نیروگاه برق دماوند، بزرگ‌ترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه، کوهستان پارک مشهد، برج شایان و پروژه چشم تهران از جمله دارایی‌های بانک دی هستند که می‌تواند مبنای مناسب و قابل دفاعی برای پوشش زیان بانک و خروج از شمول ماده ۱۴۱قانون تجارت باشند.

قربانی بازگشایی نماد بانک دی را پس از دو سال در راستای اجرای تکالیف مجمع و صیانت از منافع سهامداران از اقدام‌های اساسی بانک در سال جاری برشمرد که با پیگیری‌های مستمر هیات‌مدیره تحقق یافت.

وی حمایت از قیمت سهام پس از بازگشایی نماد را که خواسته سهامداران در مجمع پیشین بود از دیگر اقدام‌های هیات‌مدیره بانک برشمرد و گفت: قیمت هر سهم بانک پس از بازگشایی نماد ۶۰ تومان بود که به ۱۵۰ تومان افزایش یافت و حاکی از افزایش ۱۵۰ درصدی است.

مدیرعامل بانک دی کاهش بهای تمام شده پول را در حالی‌که به‌صورت هم‌زمان منابع بانک با افزایش چشمگیری رو‌به‌رو‌ بوده از دیگر دستاوردهای بانک عنوان کرد.

قربانی در بخش دیگری از گزارش عملکرد مجمع، تشکیل کارگروه ویژه وصول مطالبات را یکی از مهم‌ترین اقدام‌های بانک دی در سال جاری دانست و گفت: با تشکیل کارگروه ویژه وصول مطالبات که با تمرکز بر تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و مشکوک‌الوصول و در راستای افزایش سرمایه و سودآوری انجام شد، بخش قابل توجهی از مطالباتی که در سنوات پیش ایجاد شده بود، وصول شد.

به گفته وی در یک سال گذشته ۷۵ جلسه کارگروه ویژه وصول مطالبات تشکیل شده که ۱۷۲ پرونده مطالباتی غیرجاری بالغ بر 4.9 هزار میلیارد تومان تعیین تکلیف شد. همچنین ضمن اصلاح عملکرد شرکت‌های گروه مالی دی با تمرکز بر برنامه و بودجه و پایش مستمر، از ظرفیت آنها در راستای وصول مطالبات غیرجاری استفاده شد و با پیگیری‌های مستمر این کارگروه، ۱۲هزار میلیارد ریال مطالبات بانک از نیروگاه برق دماوند وصول شد و به‌طور کلی 470 میلیارد تومان مطالبات از بانک‌ها احیا شده است.

قربانی در پایان با تشریح چشم‌انداز بانک تا افق ۱۴۰۰ درباره اهم برنامه‌های در جریان بانک گفت: وصول مطالبات غیرجاری و تعیین تکلیف مطالبات مشکوک‌الوصول و تعیین تکلیف پرونده‌های مفتوحه در مراجع قضایی، فروش املاک و سرمایه‌گذاری‌های مازاد بانک برای بهبود کیفیت دارایی‌ها و برگزاری مجمع فوق العاده افزایش سرمایه به منظور بهبود کفایت سرمایه و ساختار مالی را از مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی بانک است.

عناوین برگزیده