تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۸:۲۱
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۲۷۰۱۵
سرویس خبر : زمین شناسی
به‌منظور توسعه پروژه‌های مطالعاتی و پژوهشی علوم‌زمین:

تفاهم‌نامه همکاری سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و استانداری گیلان امضا شد

می‌متالز - مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی استان گیلان از امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک تحقیقاتی میان این سازمان و استانداری این استان خبر داد.
تفاهم‌نامه همکاری سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و استانداری گیلان امضا شد

به گزارش می‌متالز، مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی استان گیلان گفت: پس از 40 سال تلاش، خلاقیت، نوآوری برای شکوفایی ایران اسلامی و با توجه به اهمیت پژوهش‌های زمین‌شناسی در مطالعات زیربنایی و مدیریت مخاطرات طبیعی، تفاهم‌نامه همکاری میان استانداری گیلان و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در 8 ماده به امضای دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان و علیرضا شهیدی سرپرست سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور رسید.

به گفته دکتر پانته‌آ گیاهچی، همکاری مشترک میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و استانداری گیلان در راستای استفاده مطلوب از کلیه امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو طرف جهت تدوین پروژه‌های مطالعاتی و پژوهشی (بنیادی، کاربردی- توسعه‌ای) علوم‌زمین از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی با بیان این‌که این تفاهم‌نامه در زمینه‌های هم‌افزایی توانایی‌های دو طرف در اجرای صحیح‌تر و علمی‌تر پژوهش‌های کاربردی و برنامه‌های عمرانی با امضا رسیده، تصریح کرد: با تشکیل کارگروه تخصصی  متشکل از دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در زمینه‌های گوناگون علوم‌زمین در امر ارائه خدمات، گسترش تبادلات علمی آموزشی و پژوهشی در راستای تعمیق و توسعه همکاری‌های فعال، بهره‌گیری از امکانات آزمایشگاهی و آموزش تربیت نیروی متخصص میان استانداری گیلان و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به مدت 4 سال منعقد شد.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی استان گیلان خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه مذکور در جهت تلاش برای ساختن فردایی بهتر و سرشار از معنویت، آسایش و اقتدار مصادف با آغاز ماه بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی ایران  به امضا رسیده است.

عناوین برگزیده