تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۷۰۲۴
سازمان هواپیمایی کشوری:

تحریم ماهان به آلمان تحمیل شد/مقصد پروازهای خارجی‌ را افزایش می‌دهیم

می متالز - سازمان هواپیمایی درباره توقف پروازهای ماهان به آلماناعلام کرد: تصمیم آلمان در تعلیق مجوز پرواز ماهان غیرحرفه‌ای و ناشی از فشار سیاسی و غیرمرتبط با شرکت ماهان است،در راستای جنگ اقتصادی با ایران بر هواپیمایی آلمان تحمیل شده است.
تحریم ماهان به آلمان تحمیل شد/مقصد پروازهای خارجی‌ را افزایش می‌دهیم

به گزارش می متالز، روز دوشنبه دوم بهمن‌ماه بود که خبرگزاری رویترز اعلام کرد: اطلاعاتی از دولت آلمان در دست دارد که حاکی از لغو مجوز فعالیت خطوط هوایی ماهان در این کشور است.

همچنین دو رادیو آلمانی (NDR) و (WDR)  و نیز روزنامه آلمانی «زوددویچه» هم پیشتر اعلام کرده بودند که اداره هواپیمایی فدرال آلمان در هفته جاری مجوز فعالیت این خطوط هوایی را در آلمان لغو خواهد کرد.

بنابراین گزارش شرکت هواپیمایی ماهان در طول هفته چندین پرواز از تهران به دوسلدورف و یک پرواز به مونیخ دارد؛ این شرکت هواپیمایی از سال ۲۰۱۱ در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام وعده داده‌اند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند، این کشورها، باوجود ایستادگی‌های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا تا کنون موفقیتی در اقدامات عملی وعده‌داده شده برای حفظ این توافق کسب نکرده‌اند. 

پس از این اتفاق بود که «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان ‌در صفحه توئیتر خود نوشت: «به صورت فوری اجازه فعالیت شرکت هواپیمایی ماهان در آلمان گرفته شد. از دولت آلمان به خاطر رهبری‌شان (در این موضوع) تشکر می‌کنم».

در این راستا امروز سازمان هواپیمایی کشوری، ‌در بیانیه‌ای اعلام کرد: صنعت هوانوردی جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کند که با وجود شدیدترین و طولانی‌ترین تحریم‌های ممکن، همواره با رعایت قوانین و مقررات سازمان جهانی هواپیمایی کشوری از رشدی قابل توجه در ارائه خدمات به اقتصاد و مردم شریف ایران برخوردار بوده و با اتکا به توانایی‌های ذاتی ملی و حمایت بی دریغ مسافران و مردم، نقشی قابل توجه در اتصال مردم ایران به اقصا نقاط کشور و مقاصد خارجی متعدد ایفا نموده است.

در ادامه بیانیه سازمان هواپیمایی کشوری آمده است: یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های این صنعت، شرکت‌های هواپیمایی هستند که همگی تحت نظارت این سازمان، به عنوان نماینده حاکمیت در تامین منافع عمومی فعالیت می‌‌کنند،‌‌ هواپیمایی غیرنظامی در ایران همواره در معرض محدودیت‌های ناشی از دشمنی بدخواهان ملت ایران و رقبای خارجی خود در عرصه هوانوردی بوده است.

در بخش دیگری از بیانیه سازمان هواپیمایی کشوری آمده است: آزادسازی واقعی اقتصادی رخ داده در این بخش که به معنای رفع انحصار دولتی در این زمینه بوده، موجب شده است، تا تعداد قابل توجهی از شرکت‌های خصوصی با مدیریت و سرمایه غیر دولتی وارد بازار رقابت در این عرصه شوند و در سال‌های اخیر، رقابت بر سر کسب مشتریان از طریق ارائه قیمت‌های رقابتی، سعی در تثبیت برند از مسیر کیفیت درک شده توسط مشتری و تنوع مسیرهای پروازی توسط شرکت‌های هواپیمایی، موضوع حمل و نقل هوایی را به بحثی قابل توجه در افکار عمومی تبدیل کرده است، برخی از این شرکت‌ها، در عرصه رقابت بین‌المللی نیز بسیار خوب ظاهر شده و با اتصال منظم مقاصد خارجی به یکدیگر از طریق ایران، به عنوان یک رقیب جدی در حوزه مسافران ترانزیتی هوایی در منطقه مطرح شوند.

سازمان هواپیمایی کشوری در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است: پس از انتشار اخبار و تبلیغاتی در خصوص محدود ساختن پروازهای هواپیمایی ماهان به کشور آلمان، در نهایت تعلیق مجوز پروازهای ماهان به کشور آلمان به آن شرکت اعلام شد؛ شرکت هواپیمایی ماهان، یک شرکت حمل و نقل هوایی تجاری است که مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرده و برای اطمینان از رعایت همه الزامات ایمنی و امنیتی تحت نظارت دائم این سازمان بوده و هیچ نوع نگرانی ایمنی و امنیتی که ادامه پروازهای این شرکت را با محدودیت مواجه سازد در نظارت‌های سازمان هواپیمایی کشوری یافته نشده و توسط سایر سازمان‌های هواپیمایی کشوری، از جمله سازمان‌های اروپایی و سازمان هواپیمایی کشوری آلمان نیز گزارش نشده است؛‌ این شرکت در روزهای اخیر موفق به تمدید مجوز فعالیت در اروپا، با کسب امتیازی برتر از قبل شده است.

در ادامه بیانیه این سازمان درباره توقف پروازهای ماهان به آلمان آمده است: سازمان هواپیمایی کشوری، تصمیم دولت آلمان را در تعلیق مجوزهای پروازی ماهان به آن کشور غیر قابل توجیه و غیر حرفه‌ای ارزیابی می‌کند و آن را ناشی از فشار سیاسی و موضوعاتی غیر مرتبط با هواپیمایی و شرکت ماهان می‌داند، از نظر ما، این تصمیم در راستای جنگ اقتصادی با ملت ایران بر سازمان هواپیمایی کشوری آلمان تحمیل شده است؛ این محدودیت نشان از قدرت صنعت هوانوردی کشور و شرکت تحریم شده دارد، زیرا در جنگ اقتصادی و روانی کنونی، دشمنان به دنبال مبارزه با نقاط قوت کشور هستند.

در بخش دیگری از بیانیه سازمان هواپیمایی آمده است: ‌شرکت هواپیمایی ماهان، خدمات شایسته‌ و سطح بالایی در سطح بین‌المللی ارائه می‌‌کند و مسافران آسیایی و اروپایی زیادی، استفاده از ماهان را برای سفرهای خود ترجیح می‌دهند، این شرکت، خدماتی ارزشمند در حوزه سفرهای داخلی ارائه می‌دهد و با توجه به تنوع ناوگان خود به بسیاری از شهرهای کوچک و محروم کشور نیز پرواز داشته و دوشادوش دیگر شرکت‌های هواپیمایی در جابه‌جایی سریع مردم و کاهش فاصله‌ها و افزایش فرصت‌های برابر نقش دارد.

در ادامه این بیانیه سازمان هواپیمایی کشوری آورده است: در شرایطی که شرکت‌های هواپیمایی کشورهای منطقه باید برای رسیدن به مسافر، مقصد و نیروی کار خارجی مبارزه کنند، برخورداری از سرزمینی وسیع و جذاب برای سفر، ملتی پرتعداد و برخوردار با فرهنگی بی‌بدیل که سفر بخشی از زندگی شادمانه آنان است و هموطنانی پرافتخار در خارج کشور که با میهن خود در تعامل و ترددی دائمی هستند در کنار حضور نیروی انسانی توانمند و تحصیل کرده برای اداره صنعت هواپیمایی، اساس توسعه و پایداری حمل و نقل هوایی داخلی و بین‌المللی ما را شکل داده است.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: سازمان هواپیمایی کشوری به ولی نعمتان خود، مردم شریف ایران، این اطمینان را می‌دهد که صنعت حمل و نقل هوایی در خدمت رسانی به آنان از هر نوع تلاشی دریغ نخواهد کرد و پشتیبانی هوشمندانه مردم از فرزندانشان در این صنعت را مایه مباهات خود دانسته و به مثابه امانتداری صدیق، حافظ منافع کشور در این حوزه خواهد بود.

در پایان بیانیه سازمان هواپیمایی عنوان شده است: سازمان هواپیمایی کشوری با کمک همه مراجع در کشور و شرکت‌های هواپیمایی، تدابیر لازم جهت مقابله با این تصمیم به‌عمل آورده و گسترش مقاصد خارجی پروازی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی را در دستور کار قرار داده و اطمینان می‌دهد که پرچم ایران در آسمان جهان در اهتزاز خواهد بود.

عناوین برگزیده