تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۷۰۲۸
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی اعلام کرد

شرایط جدید بلیت چارتری هواپیما‌/ چارتر فقط در مسیر گردشگری

می متالز - مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی گفت: براساس بخشنامه جدید، انجام پروازهای چارتری در قالب بسته‌های سفر و ترکیب هتل و پرواز و فقط در مسیرهای گردشگری با رعایت مقررات، مستلزم اخذ مجوز پرواز چارتری از سازمان هواپیمایی خواهد بود.
شرایط جدید بلیت چارتری هواپیما‌/ چارتر فقط در مسیر گردشگری

به گزارش می متالز، رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، ‌‌اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست های ابلاغی مبنی بر فروش بلیت پروازهای چارتری به صورت سیستمی و با توجه به پایش بازار و بررسی‌های صورت گرفته پیش از این‌ شاهد فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای به صورت چارتری بود‌یم که این امر مغایر با بخشنامه‌های ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی افزود: برهمین اساس سازمان هواپیمایی کشوری در ابلاغی همه شرکت‌های هواپیمایی را ملزم کرد از بهمن‌ماه جاری در همه مسیرها فروش خود را به صورت سیستمی عرضه کرده و مقررات تغییر و ابطال را اعمال و در هنگام فروش بلیت به مسافران اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی‌ گفت: ایرلاین‌ها مجاز به فروش بلیت چارتری بدون لحاظ بسته سفر نیستند و بلیت باید مشمول ابطال و تغییر باشد.

جعفرزاده افزود: براساس این بخشنامه انجام پروازهای چارتری در قالب بسته‌های سفر و ترکیب هتل و پرواز منحصرا در مسیرهای گردشگری با رعایت مقررات، مستلزم اخذ مجوز پرواز چارتری از سازمان خواهد بود.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در صورت گزارش و مشاهده عدول از مقررات ابلاغی این سازمان جهت جلوگیری از ایجاد بی نظمی در فضای کسب و کار حمل و نقل هوایی و صیانت از حقوق مسافران در خصوص ارائه مجوزهای جدید و یا تعدیل مجوز پروازهای قبلی شرکت ها تجدید نظر خواهد کرد و با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

عناوین برگزیده