تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۶:۵۵
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۷۰۳۱
مدیرکل راه‌آهن استان تهران:

سرقت از راه‌آهن هم رده سرقت اسلحه از محل‌های نظامی است

می متالز - مدیرکل راه‌آهن استان تهران با بیان اینکه سرقت از راه‌آهن هم رده سرقت اسلحه از محل‌های نظامی است، گفت: پلیس ریلی و درزین ریلی پلیس برای اولین بار راه‌اندازی شده است.
سرقت از راه‌آهن هم رده سرقت اسلحه از محل‌های نظامی است

به گزارش می متالز، عابدین هادی‌نژاد امروز در مراسم راه‌اندازی درزین ریلی پلیس اظهار داشت: شهریورماه امسال بود که به دلیل سرقت برخی ادوات خط آهن تهران -قم در کیلومتر ۴۶ سانحه‌ای برای قطار باری رخ داد و سه لکوموتیو سنگین و ۶ واگن باری به صورت کامل از خط خارج شدند و خط ریلی تهران - قم - اهواز - خرمشهر مسدود شد. 

وی افزود:‌ با تلاش پلیس همان روز سارقان این ادوات ریلی دستگیر شدند، اما یک میلیارد تومان خسارت در حوزه قطار باری و لکوموتیو به ما تحمیل شد. 

مدیرکل راه‌آهن استان تهران تأکید کرد: سرقت از راه‌آهن به معنای سرقت اسلحه از محل‌های نظامی است و این به مجموعه هم ابلاغ و حکم شده است، اگر ادواتی یا حتی پیچی از خطوط ریلی سرقت شود، به معنای سرقت اسلحه مأموران نیروی انتظامی است. 

هادی‌نژاد افزود:‌ امروز با تلاش مأموران پلیس راه‌آهن، امنیت کامل برقرار است و دغدغه‌ای بابت سرقت ادوات خطوط نداریم و در سه حوزه تهران - گرمسار، تهران - ورودی قم، تهران - ایستگاه قزوین مأموران پلیس راه‌آهن نظارت کامل بر امنیت مسیر دارند. 

وی با بیان اینکه برای اولین بار است پلیس ریلی و درزین ریلی پلیس راه‌اندازی می‌شود، گفت:‌ این اقدام در راستای ارتقا امنیت خطوط ریلی است.

مدیرکل راه‌آهن استان تهران ادامه داد: تونل ۱۰ کیلومتری راه‌آهن مربوط به خط آهن تهران - تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران پیش از این با مشکلات بزرگ سرقت ادوات مواجه بود، این تونل چهار خط رفت و برگشت ریلی دارد، اما توسط سارقان نا امن شده بود، عده‌ای سارق مدام وارد این تونل می‌شدند و تجهیزات تونل و ادوات خط آهن را به سرقت می‌بردند، اما با همکاری پلیس، این سارقان شناسایی و دستگیر شدند.

عناوین برگزیده