تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۸۳۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هدف‌گذاری صادراتی « ومعادن » برای کک طبس

می متالز - مدیرعامل سرمایه‌گذاری معادن و فلزات از راه‌اندازی آزمایش کک طبس با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن خبر داد.
هدف‌گذاری صادراتی « ومعادن » برای کک طبس

به گزارش می متالز، عزیزاله عصاری در نشستی خبری با اشاره به اینکه کک طبس ظرفیت تولید تا یک‌میلیون تن را دارد، گفت: هدف نهایی ما در این پروژه انجام صادرات است. در ابتدا یک شرکت چینی اجرای این پروژه را بر عهده داشت که به دلیل شروع تحریم‌ها از ادامه همکاری خودداری کرد.

وی با اشاره به حجم ۲ میلیارد یورو طرح در شرکت‌های زیرمجموعه معادن و فلزات گفت: ۵ میلیارد یورو پروژه در دستور کار است که نیاز به تامین مالی دارد. وی از سودآوری حدود دو برابری «ومعادن» در سال‌جاری نسبت به سال ۹۶ خبر داد و گفت: ۸۰ درصد این سودآوری به دلیل افزایش نرخ ارز و بقیه آن مربوط به پروژه‌ها بوده است.

عصاری با اشاره به پیشنهاد افزایش ۴۳ درصدی حقوق دولتی معادن در بودجه سال ۹۸ گفت: این افزایش در مجلس در حال مذاکره است اما هنوز تصمیم‌گیری قطعی صورت نگرفته است. مدیرعامل سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با اشاره به اهمیت صادرات برای این مجموعه گفت: همچنان پیمان‌سپاری ارزی وجود دارد و براساس آن ۱۰ درصد از ارز صادراتی را می‌توانیم استفاده کنیم اما ۹۰ درصد باید به کشور بازگردد که البته با ثبت سفارش می‌توانیم برای تامین نیازهای خود از آن استفاده کنیم. وی با اشاره اینکه زمان پیمان‌سپاری سه‌ماهه بسیار کم است، گفت: به دنبال افزایش این زمان به بیش از ۶ ماه هستیم.

وی در ادامه فرآیند ثبت سفارش را بسیار طولانی دانست و گفت: باید در این زمینه اصلاح صورت گیرد.عصاری با اشاره به شایعات مربوط به تغییر مدیرعامل گل‌گهر گفت: مدیرعامل این شرکت نماینده «ومعادن» است و هرگونه تغییری تنها با هماهنگی ما امکان‌پذیر است که تاکنون در این زمینه صحبتی نشده است.

مدیرعامل «ومعادن» در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اینکه قصد داشتیم برای توسعه حمل ترکیبی جاده، ریل و دریا از اسکله بارکو استفاده کنیم، با ایمیدرو مذاکراتی انجام دادیم که نتیجه آن تشکیل شرکت جاده، ریل، دریا در سال ۹۶ با همکاری شرکت‌های سرمایه‌گذاری امید، گل‌گهر، چادرملو، گهرزمین و کشتیرانی بود.

عناوین برگزیده