تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۱:۱۹
بازدید: ۱۰۹۲
کد خبر: ۲۸۶۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
پوریانی در گفت و گو با «می متالز» عنوان کرد:

ثبات مدیریت عامل توسعه و رشد است / گهر زمین معین منطقه منوجان استان کرمان است

می متالز - پوریانی گفت: تامین تمامی منابع ارزی شرکت از طریق صادرات صورت می گیرد.
ثبات مدیریت عامل توسعه و رشد است / گهر زمین معین منطقه منوجان استان کرمان است

به گزارش می متالز، علی اکبر پوریانی - مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهر زمین - در حاشیه اولین نمایشگاه بین المللی زنجیره تامین فولاد (SIMEX 2019 کرمان) که از تاریخ 25  لغایت 28 دی 1397 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کرمان برگزار شد به سوالات خبرنگار «می متالز» پاسخ گفت که مشروح آن به شرح ذیل است:

 

آقای پوریانی حضورتان در فرا بورس به چه ترتیب هست؟

خوشبختانه آذر ماه امسال ما وارد  فرابورس شدیم. با عرضه 5 درصد از سهام سهامداران شرکت در فرابورس با استقبال چشمگیری مواجه شد و نزدیک به 308 هزار نفر سهامدار جدید داریم و بر اساس اطلاعاتی که شما نیز از آن مطلعید،  سهام شرکت رشد خوبی نیز داشته است.

بفرمایید قطعه اچ پی جی آر (HPGR) که با کنسرسوم مجتمع صنعتی اسفراین تولید  و بومی سای نموده اید چه میزان صرفه جویی ارزی داشته و آیا برنامه برای بومی سازی قطعات دیگر نیز دارید یا خیر؟

یکی از قطعات شفت ویژه آسیاب HPGR است که پتانسیل صرفه جویی ارزی ساخت داخل آن حدود ۱۳۰هزار یورو به ازای هر شفت است. یکی دیگر از قطعات رونمایی شده مجموعه کامل تایر (ویژه آسیاب HPGR) است که از دستاوردهای بومی سازی برای اولین بار در ایران می باشد، این قطعه صرفه جویی ارزی سالیانه حدود ۱.۵۰۰.۰۰۰ یورو در سطح شرکت داشته و پتانسیل صرفه جویی ارزی سالیانه در سطح ملی حدود ۱۶.۵۰۰.۰۰۰ یورو است.

بله قطعات و تجهیزات دیگر حتی بال میل نیز در حال حاضر در دستور کار ما قرار گرفته و با امکانات داخل وهمکاری کارشناسان از سرتاسر کشور در حال طراحی  و شروع ساخت است و در آینده عرضه خواهد شد.

آقای پورابراهیمی ابراز کردند که شرکت های ورشکسته معدنی تبدیل به شرکت های سودآور شده اند، نظر شما چیست؟

من تصورم بر این است که موضوع صحبت ایشان شرکت گهر زمین بود که پس از 13 سال که به فراموشی سپرده شده بود و در حال طی مراحل انحلال بود خوشبختانه با تلاشی که همکاران ما انجام دادند این شرکت به فعالیت دوباره و سوددهی باز گشت.

در مورد تغییرات سیاسی مدیران نظرتان چیست؟

البته که هیچ مدیری ماندگار نیست و بالاخره باید روزی جایگاه خود را تغییر دهد. اما در حال حاضر بهتر است که به مسائل کارگری و مسائل مجموعه و صنعت توجه داشته باشیم و همه مسائل به صورت یکجا و همه جانبه مد نظر قرار گیرد و دیده شود و تعویض یک مدیر صرفا به دلیل اینکه یک شخصیت سیاسی تمایلی به ادامه کار آن فرد ندارد معیار سنجش خوبی نیست، بهتر است که  ارزش گذاری به خدمات ارائه شده توسط آن مدیر در کشور انجام شود و بر اساس آن جابه جایی و تغییرات  و انتخاب مدیران اتفاق بیافتد که با در نظر گرفتن همه جوانب همه را نیز خوشنود کند.

شاخص اصلی در حال حاضر توسعه گل گهر و منطقه سیرجان است. همچنین آقای همایی معاون استاندار کرمان نیز در مورد اینکه مسائلی از این قبیل می تواند امنیت منطقه را به خطر بیندازد صحبت کردند.

بله، به طور کلی گل گهر سهامدار شرکت ما نیز هست و در صورت وجود ثبات در مدیریت گل گهر، ما نیز شاهد ثبات و توسعه در گهر زمین نیز خواهیم بود در غیر اینصورت این تغییرات باعث عدم ثبات و تاثیرات منفی در گهر زمین نیز خواهد شد. ان شاءالله که مدیران تدبیری بیاندیشند که ثبات مدیریت ها باعث توسعه و رشد شود و اگر نیز قرار بر تغییر باشد تغیرات تبدیل به احسن باشد.

برنامه ای برای توسعه گهر زمین در سال آینده دارید؟

ما ان شاءالله قصد داریم مسائلی که برایمان تکلیف شده انجام دهیم. 5 خط دومیلیون تنی کنسانتره و دو خط 5 میلیون تنی گندله را اجرا کنیم. درحال حاضر ما یک خط گندله با ظرفیت 5 میلیون تن داریم و در ایام مبارک بهمن ماه دومین خط  گندله راه اندازی می شود. در بهمن ماه در جشن پیروزی انقلاب دو خط کنسانتره نیز کلنگ زنی و آغاز به اجرا خواهد شد.

در معین استان کرمان نیز هستید در مورد فعالیت های خود توضیح می دهید؟

طرح معین مناطق محروم استان بین ارگان ها و شرکت های موفق برای توسعه تقسیم شده است. شرکت گهر زمین نیز این توفیق را یافته که به عنوان معین منطقه منوجان باشد. این ماموریت که به ما محول شد مورد استقبال مدیریت شرکت واقع شده و ما در حال توسعه و کمک به منطقه هستیم. صنایع دستی و قالیبافی آموزش و ترویج داده شد و کارگاه های قالیبافی فعال داریم و قالی های ابریشم در کارگاه های منوجان در حال بافت است. مدارس شبانه روزی داریم و همچنین کلاس های آمادگی کنکور و ورود به دانشگاه را داشتیم که بسیار مورد استقبال واقع شده است. در سال گذشته ما 5 نفر ورودی دانشگاه داشتیم اما امسال 45 نفر ورودی به دانشگاه های دولتی کشور داشتیم . 5 نفر از آنها به دانشگاه های پزشکی تهران وارد شده اند. خوشبختانه در حال حاضر می توانیم بگوییم در مورد اقتصاد مقاومتی فعالیتمان بسیار خوب بوده و اگر به همین ترتیب ادامه دهیم به خصوص با شناسایی 23 معدن، می توانیم در بهره برداری از آن اشتغال زایی خوبی نیز داشته باشیم.

آقای پورابراهیمی در مورد تامین مالی گفتند که در صورتی که بانک ها تامین کنند نیم نگاهی نیز باید به صادرات داشت در این مورد نظرتان چیست؟

ما در زمینه صادرات مشکلی نداشته ایم تامین تمامی منابع ارزی شرکت از طریق صادرات صورت می گیرد. همچنین از لحاظ تامین منابع مالی و تخصیص آن نیز مشکلی نداشته ایم.

گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

منبع: می متالز
عناوین برگزیده