تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۴۴
بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۲۸۸۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مجمع فوق‌العاده فولاد کاوه جنوب کیش مطرح شد

اهداف تصویب افزایش سرمایه « کاوه »

می متالز - با تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت فولاد کاوه جنوب کیش (سهامی عام)، هیات‌مدیره شرکت موفق به کسب مجوز افزایش سرمایه از 700 میلیارد تومان به 1.5 هزار میلیارد تومان در دو مرحله از سهامداران شد.
اهداف تصویب افزایش سرمایه « کاوه »

به گزارش می متالز، در این مجمع که هفته گذشته با حضور بیش از ۹۱ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی برگزار شد، هیات رئیسه اهداف افزایش سرمایه را تکمیل فاز ۲ فولادسازی، تامین مخارج انجام شده در سال‌های گذشته بابت فاز ۲ فولادسازی، تکمیل پروژه تاسیسات جانبی و زیرساخت و تکمیل پروژه آب‌شیرین‌کن عنوان کرد و منابع این افزایش سرمایه را از محل مطالبات «حال شده» و آورده نقدی سهامداران برشمرد.

براساس این گزارش، مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش درخصوص افزایش سرمایه تصمیم‌گیری کرد. بر این اساس در مرحله نخست افزایش سرمایه از مبلغ 700 میلیارد تومان به مبلغ 1.1 هزار میلیارد تومان توسط مجمع به تصویب رسید و مقرر شد هیات‌مدیره با توجه به مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار تهران از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی، افزایش سرمایه را عملی و ماده مربوطه را در اساسنامه اصلاح کند. به همین منظور مصوب شد در مرحله دوم نیز افزایش سرمایه از مبلغ 1.1 هزار میلیارد تومان تا 1.5 هزار میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی، تصویب و به هیات‌مدیره تفویض اختیار کرد در مدت دو سال در یک یا چند مرحله افزایش سرمایه انجام و اصلاح ماده مربوطه در اساسنامه را پس از اخذ مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار تهران عملیاتی کند.

هیات رئیسه ابراز امیدواری کرد با تحقق این افزایش سرمایه، فاز دو فولادسازی به ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن که اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۶۱ درصدی است، تا پایان سال ۱۳۹۸ وارد تست‌های سرد و گرم شود و بیلت تولیدی آن از سال ۱۳۹۹ وارد بازار شود. همچنین این افزایش سرمایه برای سرعت بخشیدن به تکمیل تاسیسات جانبی و زیرساخت که تاکنون پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد و در تکمیل پروژه آب‌شیرین‌کن که تاکنون ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، تاثیر بسزایی خواهد داشت. با توجه به اینکه افزایش سرمایه زمانبر است و تا برگزاری مجمع عادی سالانه ثبت نمی‌شود بر این اساس به حق تقدم سهام، سود تعلق نخواهد گرفت.

عناوین برگزیده