تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۲:۰۳
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۲۸۸۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایران در فهرست ریسک پولشویی اروپا

می متالز - کمیسیون اروپا ایران، عربستان و 21 کشور را در فهرست کشورهای دارای ریسک پولشویی قرار داد که در صورت تصویب آن در مجلس پس از ۲۰ روز اجرایی می‌شود.
ایران در فهرست ریسک پولشویی اروپا

به گزارش می متالز، کمیسیون اروپا، رسما فهرست جدیدی از 23 کشور دارای کاستی راهبردی در چهارچوب ضدپولشویی و تامین مالی تروریسم را اعلام کرد.

هدف از این فهرست حمایت از سیستم مالی اتحادیه اروپا از طریق ممانعت از پولشویی و ریسک‌های تامین مالی تروریسم عنوان شده است. در نتیجه، بانک‌ها و دیگر نهادهای تحت پوشش قوانین ضدپولشویی اتحادیه اروپا ملزم هستند بررسی‌ فعالیت‌های مالی شامل مشتریان و موسسات مالی در این کشورها را به منظور تشخیص بهتر هرگونه جریان مالی مشکوک، تقویت کنند.

این فهرست به پارلمان اروپا و شورای اروپا برای تصویب ارائه و به محض تصویب در مجله رسمی منتشر و 20 روز بعد اجرایی خواهد شد. کشورهایی که به تازگی در فهرست اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند عبارتند از: افغانستان، مجمع‌الجزایر ساموآی آمریکا، باهاماس، بوتساوانا، کره‌شمالی، اتیوپی، غنا، گوآم، ایران، عراق، لیبی، نیجریه، پاکستان، پاناما، پورتوریکو، ساموآ، عربستان، سریلانکا، سوریه، ترینیداد و توباگو، تونس، جزایر ویرجین آمریکا و یمن.

عناوین برگزیده