تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۰۲
بازدید: ۱۱۴۸
کد خبر: ۲۸۹۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات مدیره فولاد مبارکه در گفت و گو با «می متالز» خبر داد:

بزرگترین افزایش سرمایه در تاریخ بورس / فولاد مبارکه همچنان در حال درخشیدن در بورس

می متالز – بهمن عیار رضایی – عضو با سابقه و از جنس صنعت فولاد هیات مدیره فولاد مبارکه اصفهان – گفت: فولاد مبارکه با 130 هزار میلیارد ریال، فاصله خود را با شرکت دوم بورسی بسیار زیاد کرده است.
بزرگترین افزایش سرمایه در تاریخ بورس / فولاد مبارکه همچنان در حال درخشیدن در بورس

به گزارش می متالز، دکتر بهمن عیار رضایی - عضو هیات مدیره فولاد مبارکه اصفهان -  در مصاحبه ای تلفنی به سوالات خبرنگار «می متالز» پاسخ گفت که مشروح آن به شرح ذیل است:

آقای دکتر در مورد مجمع فوق العاده فولاد مبارکه امروز 27 بهمن 1397 توضیح دهید؟

مجمع امروز برای افزایش سرمایه از 75 هزار میلیارد ریال به 130 هزار میلیارد ریال به میزان 73 درصد بود که در واقع بزرگترین افزایش سرمایه در تاریخ  بورس است که از محل سود انباشته انجام شده است و این باعث شده جایگاه فولاد مبارکه در میان شرکت های بزرگ بورسی به رتبه  اول ارتقا یابد. این نشان دهنده قدرت شرکت است.  به این معنی که صنایع پتروشیمی خلیح فارس، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، شرکت ملی صنایع مس ایران و سرمایه گذاری غدیر را پشت سر گذاشتیم.

پتروشیمی خلیج فارس با 91هزار و500 میلیارد ریال در رده دوم قرار گرفته است.

فولاد مبارکه با 130 هزار میلیارد ریال فاصله خود را با شرکت دوم بورسی بسیار زیاد کرده است.

سود انباشت در ابتدای سال 57740 میلیارد ریال بوده که به ازای هر سهم 770 ریال بود. انتقال به افزایش سرمایه 55 هزار میلیارد ریال بوده که به ازای هر سهم 733 ریال می باشد. مانده سود انباشته 2740 میلیارد ریال که به ازای هر سهم 34 ریال می شود. پیش بینی می کنیم که درانتهای سال 97 تقریبا 95000 میلیارد ریال سود داشته باشیم.  سود خالص منتهی به نه ماهه سال مالی 1397 مبلغ 70 هزار میلیارد ریال است که تا پایان سال پیش بینی می شود به 95 هزار میلیارد ریال برسد.

این افزایش با افزایش ناشی از تجدید ارزیابی دارایی ها متفاوت است. در ارزیابی دارایی ها به عنوان مثال دارایی شرکتی 100 میلیارد ریال بوده و در ارزیابی به 150 میلیارد ریال رسیده اما ما اکنون از سود انباشت شده، سرمایه را افزایش داده ایم.

سال گذشته سود حدود 57 هزار میلیارد ریال بوده است. علی رغم تحریم ها و مشکلات دیگر و فشارهای بین المللی فولاد مبارکه همچنان در حال درخشیدن در بورس است.

برای سال 98 چه تدابیری اندیشیده شده است؟

ما قصد داریم وضعیت موجود را ادامه دهیم. در حال حاضر تحریم هستیم اما تدابیری داریم تا حتی المقدور بتوانیم وضعیت موجود را حفظ کنیم.

در ارتباط با صادرات چه برنامه ای را در دستور کار دارید؟

در حال رایزنی برای ایجاد راه کارهایی برای حل مشکلات صادرات در چهارچوب قوانین و مقررات بین المللی هستیم و درصددیم اگر نتوانیم پول جا به جا کنیم به صورت تهاتری عمل کنیم.

در رابطه با پروژه های در دست اجرا چطور؟ چه برنامه ای دارید؟

همچنان با قوت و تمام توان پروژه های در دست اجرا را ادامه داده و توسعه را تا تکمیل شدن آنها ادامه خواهیم داد.

گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

منبع: می متالز
عناوین برگزیده