تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۰۴
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۲۸۹۹۴
سرویس خبر : انرژی
اردکانی:

هدفمندی در بخش تولید اجرا نشد

می متالز - یک مقام مسئول با بیان اینکه یارانه‌ای به بخش تولید پرداخت نشد، گفت: هدفمندی در عمل به هدرمندی تبدیل شد.
هدفمندی در بخش تولید اجرا نشد

به گزارش می متالز، علی شمس اردکانی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: لایحه اصلاح ساختاری قیمت انرژی و تبدیل مابه التفاوت صرفه جویی مصرف سوخت به سرمایه تحت قانون هدفمندی یارانه‌ها مطرح و تصویب شد، اما هیچ گاه اجرایی نشد.

وی گفت: بر اساس این قانون، قرار شد قیمت انرژی با نرخ تورم و قیمت‌های منطقه‌ای تصحیح شود و مابه التفاوت آن برای کمک به تولید و حمایت از طبقه‌های کم درآمد به شکل یارانه پرداخت شود که بخش کمک به تولید آن مغفول ماند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: بوروکرات‌ها مانع می‌شوند که در بخش انرژی، کنش گران اقتصادی نقش اصلی را داشته باشند؛ آن‌ها تلاش می‌کنند تا بخش انرژی دولتی و یا خصولتی حفظ شود.

شمس اردکانی افزود: قانون رفع موانع تولید از سالی که تصویب شده، توسط بوروکرات‌ها تاکنون ماده ۱۲ آن شکل اجرایی به خود نگرفته است.

 مشکل اصلاح قانون شورا‌های اسلامی کار

محمود تولایی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در نطق پیش از دستور خود گزارشی از کمیسیون کار اتاق عرضه کرد و گفت: این کمیسیون نوپا فعالیت‌های گسترده‌ای در ارتباط با مباحث مختلفی از جمله مالیات بر ارزش افزوده، مشاغل سخت و زیان آور و تامین اجتماعی داشت.

وی گفت: قانون صندوق مکانیزه فروش تصویب شد که از فعالان اقتصادی درخواست می‌شود، این قانون را مطالعه کنند.

تولایی اضافه کرد: تعدادی از نمایندگان یک طرح را در مجلس در دستور کار قرار داده‌اند و چنانچه تصویب شود، مشکلات حادی برای واحد‌های تولیدی ایجاد خواهد کرد؛ این طرح، اصلاح قانون شورا‌های اسلامی کار است.

برگزاری هر نمایشگاه، زمینه را برای گفت و گوی بین ملت‌ها فراهم می‌سازد

رحیم جلیلی عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران در نطق پیش از دستور خود به موضوع «توسعه صنعت نمایشگاهی ایران، راهکاری جهت توسعه اقتصادی کشور» پرداخت و گفت: نمایشگاه ویترین اقتصادی هر کشوری محسوب می‌شود و برای جذب سرمایه گذاری، افزایش درآمد ملی و اشتغالزایی موثر است.

وی با بیان اینکه برگزاری هر نمایشگاه، زمینه را برای گفت‌وگو بین ملت‌ها فراهم می‌سازد، گفت: انجمن نمایشگاه ایران از ۱۰ سال پیش کار خود را شروع کرد.

جلیلی اظهار کرد: ایران اکنون دارای ۳۲ مرکز نمایشگاهی است که هشت مرکز آن عضو انجمن نمایشگاهی جهان هستند.

وی پیرامون سهم ایران از بازار صنعت نمایشگاهی دنیا گفت: ارزش جهانی صنعت نمایشگاهی ۹۸ میلیارد دلار است در حالی که ارزش صنعت نمایشگاهی ایران ۱۹۷ میلیون دلار است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران موضوع حاکم بودن تصدی گری دولت بر صنعت نمایشگاهی را یادآور شد و افزود: تقویم نمایشگاهی و تداخل نمایشگاه‌ها با یکدیگر یکی از مشکلات این صنف است که از دولت درخواست می‌کنیم برنامه‌ریزی برای تقویم نمایشگاهی را به انجمن نمایشگاه‌ها واگذار کند.

عناوین برگزیده