تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۸۹۹۸
سرویس خبر : انرژی
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

بانکرینگ ظرفیت مغفول در صنایع دریایی است/ برنامه‌ای برای برکناری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها ندارم

می متالز - وزیر راه و شهرسازی گفت: بانکرینگ ظرفیت مغفول در صنایع دریایی است و باید سهم بیشتری در این بخش داشته باشیم.
بانکرینگ ظرفیت مغفول در صنایع دریایی است/ برنامه‌ای برای برکناری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها ندارم

به گزارش می متالز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم بیست و ششمین همایش ارگان‌های دریایی کشور در جمع خبرنگاران از افتتاح چند طرح توسعه بندری و بازدید رئیس جمهور از فاز ۳ بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: طرح‌های توسعه بندری امکان استفاده بیشتر از ظرفیت حمل‌ونقل ریلی و ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی از ۳ میلیون TEU به ۵ میلیون TEU افزایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید سهم بیشتری از بانکرینگ داشته باشیم گفت: بانکرینگ یکی از ظرفیت‌های مغفول در صنایع دریایی کشور است که  افزایش سهم آن تنها از طریق ارائه سوخت با قیمت رقابتی به شناورهای بین‌المللی انجام می‌شود.

وی گفت: سعی داریم با وزارت نفت در سال آینده درباره بانکرینگ تعامل بیشتری داشته باشیم.

اسلامی با بیان اینکه ظرفیت صنایع تولید شناور در سواحل شمالی و جنوبی کشور خالی است، گفت: باید از این ظرفیت برای افزایش سهم ایران از بازار جهانی تعمیر کشتی استفاده شود.

وزیر راه و شهرسازی به امضای تفاهم‌نامه وزارت دفاع و راه درباره ساخت شناورهای خدماتی اشاره کرد و گفت: برای توسعه صنایع دریایی از بخش خصوصی سازنده و همچنین بخش خصوصی بهره‌برداری کشتی‌ها حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی درباره شایعات ایجاد شده درباره برکناری مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها، افزود: هیچ برنامه‌ای برای برکنار مهابادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها ندارم.

اسلامی در پایان گفت: شناورهایی که در آب‌های سرزمینی تردد دارند با تعرفه داخلی و شناورهایی که در آب‌های بین‌المللی تردد می‌کنند سوخت با تعرفه بین‌المللی تردد می‌کنند سوخت با تعرفه بین‌المللی دریافت می‌کنند.

عناوین برگزیده