تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۴۷
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۲۹۰۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

بهره‌برداری از سرمایه گذاری ۱۶۰۰میلیارد تومانی استان هرمزگان

می متالز - راستاد گفت: امروز چندین پروژه بندری و دریای با سرمایه‌گذاری ۱۶۰۰میلیارد تومانی با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.
بهره‌برداری از سرمایه گذاری ۱۶۰۰میلیارد تومانی استان هرمزگان

به گزارش می متالز، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بیست و ششمین همایش ارگان‌های دریایی کشور که هم اکنون در تهران در حال برگزاری است، با بیان اینکه در چنین شرایطی به هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین ارگان‌های دریایی نیاز داریم، گفت: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دریایی کشور قابل تهدید و توقف نیست و این یک شعار از سوی بخش دریایی نیست، زیرا با توجه به تمام فشارها و تهدیدها، فعالیت‌های بخش دریایی کشور در چهل سال گذشته بسیار تقویت شده است.

وی گفت: در چهل سال گذشته میزان ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا به ۲۴۰ میلیون تن افزایش یافته و ما در این حوزه اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام داده‌ایم.

راستاد اظهار کرد: دو ماه بعد از تحریم‌های آمریکا برای نخستین بار رئیس سازمان بین المللی دریانوردی به ایران سفر کرد و با انتشار یک بیانیه تمام اقدامات تحریمی آمریکا در بخش دریایی را زیر سوال برد و اعلام کرد که ناوگان دریایی ایران از بالاترین استاندارد‌های جهانی برخوردار است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی در یکی از سخنرانی‌های جلسات خود اعلام کرد که ایران یکی از مؤثرترین و قدرتمندترین اعضای سازمان بین‌المللی دریایی است و این خود باعث افتخار برای جامعه دریایی کشور است.

وی افزود: حضور پررنگ بخش خصوصی در ارگان‌های دریایی باعث شد که بتوانیم این بخش را بیش از گذشته توانمند کنیم.

راستاد اظهار کرد: در چنین شرایطی احتیاج داریم که تشریفات و فرآیند‌های مرتبط با بخش دریایی را با حداکثر سهولت و بهترین کیفیت انجام دهیم و ما سعی خواهیم کرد با هماهنگی تمامی بخش‌ها بهره وری بهتری از خدمات دریایی ببریم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه هم اکنون فرصت طلایی ایجاد شده که بتوانیم از توان و تولید داخلی در بخش دریایی استفاده کنیم، گفت: در ایام دهه فجر امضای تفاهم‌نامه‌ای برای طرح تحول دریایی بین سازمان بنادر و دریانوردی و شورای عالی صنایع دریایی وزارت دفاع برای ساخت ناوگان خدمات دریایی منعقد شد.

وی اظهار کرد: در این تفاهم‌نامه ساخت چهار شناور دریایی توسط سازندگان داخلی انجام می‌شود و سازمان بنادر هم اکنون برای تأمین مایحتاج بندری و تجهیزات استراتژیک خود از تولید داخل استفاده خواهد کرد.

راستاد بیان کرد: برای نخستین بار جرثقیل کشتی به ساحل و جرثقیل‌های محوطه‌ای با استفاده از توان داخلی تولید می‌شود و ما سعی خواهیم کرد از تجربه‌ها و دانش تمام شرکت‌های دانش بنیان دریایی برای طراحی تجهیزات داخلی خود استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر سعی می‌کند از ظرفیت‌های تمام بخش‌های داخلی و بین المللی دریایی استفاده کند.

وی اظهار کرد: امروز در بندرعباس با حضور رئیس جمهور ۱۶۰۰ میلیارد تومان انواع پروژه تجهیزاتی، زیربنایی و روبنایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری می‌رسد که سبب می‌شود ظرفیت بندر شهید رجایی افزایش یابد.

راستاد بیان کرد: بهره‌برداری رسمی از جرثقیل‌های کشتی به ساحل در ترمینال شماره دو شهید رجایی با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام می‌شود و در این سفر رئیس جمهور از فعالیت‌های فاز ۳ بندر شهید رجایی بازدید خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰۰ هزار دریانورد با گواهی‌نامه‌های بین المللی در ایران تربیت شده‌اند، اظهار کرد: از توان این دریانوردان در بخش ناوگان‌های اقیانوس پیما و ناوگان‌های منطقه‌ای استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: برای توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست بخشنامه‌ای را مصوب کرده‌ایم و تغییرات قابل ملاحظه‌ای در این حوزه به زودی انجام خواهیم داد.

راستاد با اشاره به اینکه تا سال ۲۰۲۰ باید سولفور و سوخت موجود برای ناوگان‌های دریایی را به نیم درصد کاهش دهیم، بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد که سوخت با سولفور پایین را عرضه کند.

عناوین برگزیده