تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۹:۴۴
بازدید: ۳۶۷
کد خبر: ۲۹۰۰۵
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری:

گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی امام خمینی اعطا شد

می متالز - جعفرزاده گفت: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری امروز گواهینامه فرودگاهی را به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) اعطاء کرد.
گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی امام خمینی اعطا شد

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده گفت: بر اساس الزامات سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) ضمیمه چهاردهم کنوانسیون شیکاگو موسوم به انکس ۱۴، فرودگاه‌های بین المللی ملزم هستند از سازمان هواپیمایی کشوری در کشور متبوع خود گواهینامه فرودگاهی Aerodrome certificate دریافت کنند.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: معمولاً کشور‌ها پس از یک فرایند نسبتاً سخت گیرانه که ناظر به انطباق بخش‌هایی نظیر طراحی فرودگاه و زیرساخت ها، تسهیلات و فرایند‌های عملیاتی با استاندارد‌های بین المللی است با ممیز‌هایی برنامه ریزی شده نسبت به صدور گواهینامه فرودگاهی اقدام می‌کنند.

جعفرزاده افزود: گواهینامه فرودگاهی این اطمینان را به شرکت‌های هواپیمایی و سایر ذینفعان صنعت هوانوردی می‌دهد که فرودگاه مورد نظر ضمن پیاده سازی استاندار‌دها و مکانیزم‌های لازم برای استمرار، عملیات ایمن را پیاده سازی کرده و در مسیر بهبود مستمر قرارد دارد به همین منظور کشور‌ها ملزوم هستند هرجا فرودگاه‌ها دارای گواهینامه از شرائط استاندارد عدول کرده یا مکانیزم‌های استمرار را رعایت نکنند نسبت به لغو یا تعلیق گواهینامه فرودگاهی اقدام کنند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف راهبردی دفتر منطقه‌ای خاورمیانه‌ای ایکائو، تلاش برای دریافت گواهینامه توسط ۵۰ درصد فرودگاه‌های بین المللی منطقه تا پایان سال میلادی ۲۰۱۸ بوده است و امروز در حضور وزیر راه و شهرسازی شاهد اعطای این نوع گواهینامه توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به فرودگاه بین المللی امام خمینی در جهت سیاست مذکور هستیم.

وی با بیان اینکه اعطای این گواهینامه با اعتبار یکساله است، گفت: حوزه اثر این گواهینامه مربوط به ایمنی در ایرساید و سطوح پروازی و کنترل موانع در اطراف فرودگاههاست.

عناوین برگزیده