تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۴۱
بازدید: ۶۱۱
کد خبر: ۵۵۱۵
سرویس خبر : انرژی

ارتقاء صنعت انرژی باد در اروپا و رونق بازار ورق

می متالز - اینطور که پیداست امسال و سال آینده مصرف ورق در صنایع بادی اروپا با تایید پروژه های بسیار در این زمینه، رشد بالایی خواهد داشت. این موقعیت خوبی برای تولیدکنندگان ورق اروپاست. سرمایه گذاری جهت توسعه صنایع بادی اروپا به 18.2 میلیارد یورو رسیده که 39 درصد افزایش سالانه نسبت به سال پیش داشته است.
ارتقاء صنعت انرژی باد در اروپا و رونق بازار ورق

این مبلغ به یازده پروژه در انگلستان، آلمان، بلژیک و هلند تزریق شده است. در نتیجه انتظار می رود سالهای 2017 و 2018 سالهای رونق ساخت برج های بادی و افزایش تقاضای ورق در اروپا باشد چراکه 85 درصد کل توربین های بادی از ورق ساخته می شود. طبق پیش بینی متال اکسپرت، نزدیک به یک میلیون تن ورق یا یک دهم کل مصرف سالانه اروپا تا پایان انجام پروژه های مصوب سال گذشته نیاز است. به نظر نمی رسد سرمایه گذاری سال 2017 به این رکورد برسد اما احتمال زیادی وجود دارد که شش پروژه به تصویب نهایی برسند که در این صورت مصرف ورق آنها نیم میلیون تن  خواهد بود.

در همین حال، احتمال زیادی وجود دارد که تصویب پروژه های جدید در سال 2019 کاهش داشته باشد چراکه اکثر کشورها به تکمیل طرح های خود در چارچوب دستورالعمل انرژی های تجدیدپذیر نزدیک می شوند که تا سال 2020 را پوشش می دهد. در عین حال، فعالیت های ساخت و ساز در صنایع بادی همچنان ادامه دار خواهد بود.

چند دلیل را می توان برای توسعه صنایع بادی در اروپا نام برد که اصلی ترین آن حمایت دولتهای اروپایی به اهداف بلند پروازانه در زمینه محیط زیست و سیاست انرژی است.  در بسته "آب و هوا و انرژی 2020" ارائه شده توسط کمیسون اروپا این موضوع عنوان شده که بخش انرژی باد دارای پتانسیل بالای رشد است. جیل دیکسون مدیرعامل ویند یوروپ اظهار می کند "ما تا سال 2020 ظرفیت تولید برق را به 25 گیگا وات می رسانیم که دوبرابر سطح فعلی خواهد بود."

علاوه براین، هزینه برق تولیدی صنایع بادی در هر مگاوات ساعت رو به کاهش است. به طور مثال، این هزینه در اکثر پروژه ها طی چند سال گذشته تا حدود 50 درصد افت داشته است. رییس توسعه انرژی آرسلور میتال اروپا در سومین کنفرانس ورق فولادی در دوسلدورف گفت "رشد صنعت انرژی بادی در اروپا هزینه برق را از 118 مگاوات ساعت به 54.5 مگاوات ساعت کاهش خواهد داد و باعث به صرفه بودن صنایع بادی و رونق بیشتر این صنعت خواهد شد. البته احتمالا."     

از آنجاکه در ساخت تجهیزات مورد استفاده در آبها از فولاد آلیاژی بخصوصی استفاده می شود، تولیدکننده های فولاد اروپا روی تولید این محصولات فولادی تمرکز کرده اند چراکه رونق این صنعت برای آنها نیز سودآور خواهد بود. به طور معمول، تولیدکنندگان ورق و شرکتهای سازنده برج های بادی قراردادهای بلند مدت با یکدیگر می بندند تا واسطه ها را حذف و حامی تولیدکننده ها باشند. درکل حدود پنج شرکت بزرگ ساخت و ساز برج های بادی در اروپا وجود دارد که کارخانه های اروپایی مستقیما با آنها کار می کنند.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده