تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۰۸
بازدید: ۱۸۰۵
کد خبر: ۶۰۸۰

فولاد هرمزگان برای سومین بار گواهی نامه عالی آزمایشگاه آب را در برنامه کفایت تخصصی دریافت کرد

می متالز - فولاد هرمزگان با شرکت در آزمون کفایت تخصصی ( PT ) و قبولی مجدد آزمایشگاه فولاد هرمزگان در این آزمون برای سومین بار گواهی نامه عالی آزمایشگاه آب در برنامه آزمون کفایت تخصصی کسب کرد.
فولاد هرمزگان برای سومین بار گواهی نامه عالی آزمایشگاه آب را در برنامه کفایت تخصصی دریافت کرد

به گزارش می متالز، عباس اباذری نیا رئیس آزمایشگاه ها شرکت فولاد هرمزگان گفت: در این آزمون که 65 آزمایشگاه از 12 کشور جهان از جمله اتریش، بلژیک، جمهوری چک، سوئد، روسیه، ترکیه، لهستان و مجارستان شرکت داشتند، آزمایشگاه فولاد هرمزگان نیز شرکت داشت و نتیجه ای بسیار عالی کسب کرد. این سومین بار است که آزمایشگاه فولاد هرمزگان در آزمون کفایت تخصصی سازمان دهنده برنامه (PT Body) شرکت می نماید.

وی بیان داشت:آزمون کفایت تخصصی (PT) ابزاری است که برای ارزیابی عملکرد آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون با استفاده از مقایسات بین آزمایشگاهی به کار میرود و آزمایشگاه های صنایع مختلف می توانند با مشارکت مستمر در این برنامه ها اعتبار اندازه گیری های خود را به مشتریان نهادهای قانونی و مراجع اعتباردهی اثبات کنند.

وی خاطرنشان کرد: تایید عملکرد مناسب آزمایشگاه ، شناسایی مشکلات آزمون ها و اندازه گیری ها، مقایسه توانمندی های کارکنان، دسترسی به مواد مرجع برای انجام فعالیت های کنترل کیفیت داخلی، تعیین دقت و صحت روش ها، ایجاد اعتماد در کارکنان، مدیریت و مشتریان آزمایشگاه از دیگر مزایای این برنامه می باشد.

اباذری افزود: این آزمون  توسط سازمان دهنده ی برنامه شرکت SPL جمهوری چک که از معتبرترین مراجع این آزمون در دنیا می باشد برگزار شده است که شامل عناصر کربن، منگنز، سیلیسیم، فسفر، گوگرد، کروم، نیکل، مس، آلومینیم در آزمون کوانتومتری و کربن، گوگرد و نیتروژن در آزمون عنصری است ضمنا آزمون آهن کل و اکسید آهن II نیز توسط NIL برگزار شده است.

وی گفت: از مزایای بزرگی که شرکت  در این آزمون ها می تواند در پی داشته باشد آگاهی مشتریان و سایر ذینفعان و اعتماد سازی آن ها از صحت و دقت نتایج می باشد.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه یکی ازوظایف آزمایشگاه کنترل کیفیت آزمونها ست که با آماده به کاری تجهیزات (های تک) آزمایشگاهی محقق می گردد واین امر با تداوم همکاری واحدهای پشتیانی اعم از خرید و تعمیرات تجهیزات آزمایشگاهی در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده