تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۴۴
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۶۲۲۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

پرونده دامپینگ فولاد ایران بسته شد

می متالز - مهدی کرباسیان روز (چهارشنبه) در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران درمحل این شرکت به خبرنگاران، بدون اینکه جزییاتی از این توافق ها را اعلام کند، گفت: این توافق ها نهایی شده و به زودی قرارداد آن به امضا می رسد.
پرونده دامپینگ فولاد ایران بسته شد

به گزارش می متالز، وی ادامه داد: هم اکنون مذاکرات خوبی با چینی ها در حال انجام است و امیدواریم در نیمه دوم سال، خبرهای خوشی در مورد تامین مالی خارجی (فاینانس) داشته باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مذاکراتی که پیش از این انجام شده اما تقریبا منتفی شده بود، تامین مالی طرح زغال سنگ پرورده طبس بود که با حمایت دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی بار دیگر در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: بر اساس این توافق، طرف چینی این طرح را 90 میلیون یورو فاینانس می کند؛ بنابر این امیدواریم تا پایان مهر ماه امسال کنلگ طرح زغال سنگ پرورده طبس زده شود.

 

پرونده دامپینگ فولاد ایران بسته شد

رییس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از این گفت و گو در مورد پرونده دامپینگ(فروش کمتراز قیمت داخلی) فولاد ایران گفت: ما از ابتدا اعتقاد داشتیم که این موضوع غیرکاشناسی و بی پایه است؛ ما از ابتدا دامپینگ فولاد را قبول نداشتیم.

کرباسیان درباره عامل ایجاد چنین شائبه هایی گفت: بعضی افراد در حوزه فولاد حرف هایی از سر دلسوزی زدند و اطلاعاتی و اخباری ارایه کردند و برخی شرکت های اروپایی و آسیایی دلال - که در اروپا بازار داشتند – جوسازی کرده و بحث دامپینگ فولاد ایران را مطرح کردند.

کرباسیان افزود: با اطلاعات و اسنادی که ارایه شد، موضوع دامپینگ فولاد ایران رد شد.

 

تمرکز سیاسگذاری های فولادی در شرکت ملی فولاد ایران

کرباسیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم یکی از اولویت های ویژه را حوزه معدن و صنایع معدنی تعیین کردند.

وی با اشاره به اینکه در معدن و صنایع معدنی، فولاد از جایگاهی ویژه برخوردار است، گفت: 44 درصد تجارت 2 هزار و 200 میلیارد دلاری حوزه معدن و صنایع معدنی مربوط به بخش فولاد است و فولاد یکی از شاخص های توسعه کشورها به شمار می آید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در ابتدای دولت یازدهم، شرکت فولاد منحل شده بود و اما اکنون جایگاه خوبی پیدا کرده است؛ این روند منجر شد که هفت طرح فولادی اجرایی شود.

کرباسیان تاکید کرد: در دولت دوزادهم، بحث های مرتبط با سیاسگذاری، نظارت و حمایت از بخش خصوصی در زمینه فولاد در شرکت ملی فولاد ایران متمرکز خواهد شد.

مهدی کرباسیان در حکمی منصور یزدی زاده را به سمت مدیر عاملی شرکت ملی فولاد ایران منصوب کرد؛ پیش از این، عبدالمجید شریفی این مسئولیت را به عهده داشت.

عناوین برگزیده