تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۳۱۸
کد خبر: ۶۲۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مفتح:

نوسان نرخ ارز افزایش تورم را به دنبال دارد/بانک مرکزی مناسب ترین نرخ ارز را اعلام کند

می متالز - سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که طبق برنامه ششم توسعه بانک مرکز موظف است مناسب ترین نرخ ارز را براساس شاخص ها اعلام و مدیریت کند.
نوسان نرخ ارز افزایش تورم را به دنبال دارد/بانک مرکزی مناسب ترین نرخ ارز را اعلام کند

به گزارش می متالز، محمدمهدی مفتح با اشاره به نوسانات بازار ارز که گفته می شود در راستای واقعی شدن نرخ ارز است، گفت: وضعیت اقتصادی کشور به گونه ای است نرخ ارزی متغییر تاثیرگذار در اقتصاد کشور محسوب می شود، با این حساب نوسانات قیمت ارز تاثیرات وسیعی در بخش های مختلف اقتصادی می گذارد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به برنامه ششم توسعه کل کشور، اظهار داشت: در این برنامه توسعه ای رژیم ارزی کشور بر اساس مدیریت شناور تعریف و بانک مرکزی موظف شد تا قیمت ارز را با استفاده از مکانیزم بازار، عرضه و تقاضا به گونه ای تنظیم کند تا اقتصاد کشور شاهد مناسب ترین نرخ ارز باشد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون شاخص ها تعیین شده است، ادامه داد: بنابراین برای بررسی تاثیر ارز بر اقتصاد کشور اول باید قیمت واقعی یا مناسب ارز تعیین شود، البته می دانیم که دولت مشکلات متعددی از جمله تامین حقوق کارمندان دارد، ولی نباید راه حل این مشکلات را تنها در نرخ ارز دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: از آنجایی که نرخ ارز متغییر است تاثیر قابل توجهی بر نرخ تورم می گذارد، باید ملاحظه شود که با افزایش تورم عدالت اجتماعی و اقتصادی زیر سوال نرود چرا که باافزایش نرخ تورم قدرت خرید محرومین به نفع قدرت خرید متمولین مصاده می شود که پدیده مناسبی نخواهد بود.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه بانک مرکزی نرخ ارز را در قمیت مناسب خود تعریف کند، گفت: بانک مرکزی پس از اعلام قیمت مناسب ارز باید آن را مدیریت کند، دراین راستا پرداخت یارانه به ارز را هم نعل وارونه می دانیم چرا که نرخ ارز باید در راستای اقتصاد کشور در نظر گرفته شود و ارز را  عاملی برای رشد اقتصادی بیشتر در نظر بگیریم.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون نحوه تعیین نرخ ارز تشریح شده است، اظهار داشت: بنابراین انتظار می رود که بانک مرکزی هر چه زودتر بر اساس قانون مصوب مجلس قیمت واقعی ارز را اعلام و مدیریت کند.ش

عناوین برگزیده