تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۵۲
بازدید: ۳۴۳
کد خبر: ۶۲۸۸
سرویس خبر : انرژی
میرزایی ضمن تشریح عوامل‌افزایش قیمت‌نفت در بازارجهانی تصریح کرد:

افزایش قیمت نفت‌خام از سوی عربستان به نفع ایران تمام می‌شود/افزایش یک‌میلیارد دلاری درآمدسالانه ایران به ازای افزایش یک دلاری قیمت‌نفت

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید دارد که سه عامل باعث افزایش قیمت نفت در بازار جهانی شده است واین افزایش قیمت را پایدار نمی داند.
افزایش قیمت نفت‌خام از سوی عربستان به نفع ایران تمام می‌شود/افزایش یک‌میلیارد دلاری درآمدسالانه ایران به ازای افزایش یک دلاری قیمت‌نفت

به گزارش می متالز، جلال میرزایی با اشاره به افزایش قیمت نفت در بازار جهان به عوامل تاثیرگذار بر آن را تشریح کرد و گفت: سه عامل بر افزایش 3 درصدی قیمت نفت تاثیرگذار بود البته این عوامل ناپایدار و کوتاه مدت خواهند بود هر چند که در نهایت به نفع بازار نفت ایران تمام می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طوفان اخیر در آمریکا، اظهار داشت: طوفان ایالات متحده آمریکا، تحولات ونزوئلا و احتمال عدم خرید نفت از این کشور و درگیری ها جهانی در خصوص فعالیت هسته ای کره شمالی و محتمل بودن جنگ بین آمریکا و کره شمالی تاثیر بسزایی بر افزایش قیمت نفت در بازار جهانی داشته اند.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امنیت تامین انرژی با این اتفاقات کاهش یافته است، ادامه داد: خریداران نفت با توجه به اتفاقات اخیر نسبت به تامین انرژی احساس ناامنی دارند به این جهت به دنبال افزایش ذخایر نفتی خود هستند و همین امر باعث افزایش تقاضا و به دنبال آن افزایش قیمت شدهاست.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه این عوامل پایدار نیستند، عنوان کرد: این عوامل ناپایدار و کوتاه مدت است و تاثیری بر رشد اقتصادی جهان نخواهد داشت چرا که این نرخ بر اساس رشد اقتصادی کشورهایی چون ژاپن و آمریکا افزایش می یابد.

 

تاثیر افزایش قیمت نفت بر درآمد سالانه ایران

میرزایی به تاثیر افزایش قیمت نفت در بازار جهان بر فروش نفت ایران اشاره کرد و گفت: با افزایش هر یک دلار قیمت نفت در بازار جهانی، درآمد سالانه ایران یک میلیارد دلار افزایش خواهد یافت اما همان طور که تاکید شد این روند پایدار نخواهد بود.

 

تلاش عربستان بر افزایش قیمت نفت

وی ادامه داد: اما به نظر می رسد این عوامل ناپایدار تا مدتی بر بازار نفت مسلط شوند چرا که بحران ونزوئلا و کره شمالی به این زودی برطرف نخواهد شد و همچنان شاهد آثار طوفان آمریکا بر فضای بین المللی خواهیم بود.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی به تاثیرگذاری عربستان بر افزایش قیمت نفت در بازار جهانی اشاره کرد و گفت: عربستان به دلیل جنگ با یمن با کسر بودجه مواجه شده و دنبال افزایش قیمت نفت خام در بازار جهانی است، بنابراین اگر قیمت نفت خام از سوی عربستان افزایش یابد به نفع ایران تمام می شود.

عناوین برگزیده