تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۵۵
بازدید: ۵۲۹
کد خبر: ۶۲۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خاتمی:

ضرورت ساماندهی نظام بانکی و افزایش بهره وری در تولید در دولت دوازدهم/کسب نتایج بهتر اقتصادی با کاهش سیاست‌بازی‌‌ها

می متالز - نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان، گفت: اگر در دهه‌های گذشته اندکی از تنش‌های سیاسی داخلی و سیاست بازی‌ها کم کرده و بر تلاش در جهت خدمت به مردم و کاهش مشکلات افزوده می‌شد نتایج بهتری در حوزه اقتصادی کسب می‌کردیم.
ضرورت ساماندهی نظام بانکی و افزایش بهره وری در تولید در دولت دوازدهم/کسب نتایج بهتر اقتصادی با کاهش سیاست‌بازی‌‌ها

به گزارش می متالز، سید مرتضی خاتمی درخصوص معضلات اقتصادی کشور، اظهار داشت: ابر چالش‌های موجود در کشور از جمله بیکاری، رکود، بدهی سنگین دولت، نظام بانکی آشفته و صندوق های بازنشستگی ضعیف، کار سختی را پیش روی دولت مردان قرار داده است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابر چالش های ذکر شده در سالیان گذشته یک چالش و مشکل معمولی بوده‌اند اما به جهت رویکردهای نامناسب ، اکنون به ابر چالش تبدیل شده‌اند، گفت: در صورت عدم مدیریت مناسب و سریع ،امکان تبدیل شدن آنها به بحران‌های غیر قابل کنترل وجود دارد .

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه، افزود: اگر در دهه‌های گذشته اندکی از تنش‌های سیاسی داخلی و سیاست بازی‌ها کم کرده و بر تلاش در جهت خدمت به مردم و کاهش مشکلات افزوده می‌شد نتایج بهتری در حوزه اقتصادی کسب می‌کردیم.

وی در ادامه اضافه کرد: در شرایطی که مردم تحت شدیدترین فشارها قرار دارند و همچنین منطقه ملتهب است بهترین تدبیر و مناسب‌ترین استراتژی اتحاد و انسجام ملی است.

خاتمی با بیان اینکه زمان شعار و ارائه برنامه‌های کلی تمام شده است، تصریح کرد: مردم منتظرند اقدامات موثر و مناسب را لمس کنند، البته برخی برنامه‌ها در کوتاه مدت جواب می دهد و برای رفع اساسی برخی دیگر از مشکلات باید منتظر نتایج میان مدت و بلند مدت بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: توجه به معیشت مردم و ایجاد اشتغال از اولویت‌های دولت دوازدهم است اما بی تردید جهت ایجاد اشتغال پایدار، ساماندهی نظام بانکی و افزایش بهره وری در تولید و همچنین بهبود فضای کسب و کار ضرورت دارد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با درایت بی نظیر خود سال‌ها پیش سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی را ابلاغ فرمودند و در طی سال‌های پس از آن نیز ضمن تاکید بر حمایت از تولید و کار،سیاستهای اقتصاد مقاومتی را نیز ابلاغ کردند، اضافه کرد: مقام معظم رهبری در همه سیاست‌ها و رهنمودها حمایت از تولید و بخش خصوصی را مورد تاکید قرار دادند چرا که تنها راه نجات اقتصاد کشور تولید صادرات محور و حمایت از بخش خصوصی فعال و پویا است.

خاتمی  با تاکید بر اینکه حمایت از تولید دانش بنیان و استارتاپ های نوپا می تواند یکی از بهترین راه ها در جهت تولید با ارزش افزوده بالا و اشتغال جوانان تحصیل کرده باشد، بیان کرد: جوانان شایسته و خلاق ایران اسلامی که متاسفانه بالاترین آمار بیکاری را دارند می توانند به‌عنوان فرصت آفرین درشرایط پیش رو در ایجاد رشد اقتصادی مطلوب و پایدار مورد توجه قرار گیرند البته در صورتی که با تدبیر مناسب از این فرصت و ظرفیت استفاده نگردد بایستی منتظر تهدیدات و آسیب های جبران ناپذیر در سطح جامعه بود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان،  خاطر نشان کرد: امید است تلاش دولتمردان و تعامل مناسب قوای سه گانه راه گشای خروج از تنگناهای ایجاد شده در اقتصاد کشور باشد.

عناوین برگزیده