تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۶۲۹۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
ملکی با اشاره به احداث کارخانه ایران توسط ایران‌خودرو در جمهوری آذربایجان؛

خودروهای تولیدی در کشور آذربایجان از خانواده سمند هستند/قیمت‌گذاری محصولات بر عهده طرف آذری است

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت:قیمت اعلامی خودروهای تولیدی در اختیار طرف آذری است و پایین بود قیمت این محصولات در کشور جمهوری آذربایجان می‌تواند دلایل بسیار زیادی از جمله پایین بودن هزینه تولید دارد.
خودروهای تولیدی در کشور آذربایجان از خانواده سمند هستند/قیمت‌گذاری محصولات بر عهده طرف آذری است

به گزارش می متالز، ولی ملکی درخصوص احداث کارخانه خودروسازی ایران توسط ایران‌خودرو در کشور جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: ایران‌خودرو دیزل کارخانه‌ای را به‌صورت مشارکتی در شاماخی جمهوری آذربایجان داشته است اما طرف قرارداد این شرکت یک فرد ترکیه‌ای بود که کارخانه نیز موفق عمل نکرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدودا دوسال گذشته بحث مجددی در خصوص احداث واحد تولیدی خودرو جدیدی با نظارت دولت آغاز شد، گفت: در آن زمان قرار بود که ایران‌خودرو دانش فنی و قطعات اصلی را به این کشور صادر کند و به‌تدریج در این کشور داخلی‌سازی صورت گیرد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی درخصوص اینکه قیمت حدودی عرضه خودروهای که در آینده در کشور جمهوری آذربایجان ساخته می‌شود پایین‌تر از میزان قیمت همان خودروها در داخل کشور است، اظهار داشت: خودروهای عرضه شده در این کشور از خانواده سمند هستند و قیمت پایین این محصولات در جمهوری آذربایجان مربوط به کشور ما نیست.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان قطعات تولیدی و دانش فنی خود را با قیمت پایین به این کشور صادر نمی‌کنند، اضافه کرد: قیمت اعلامی خودروهای تولیدی در اختیار طرف آذری است و پایین بود قیمت این محصولات در کشور جمهوری آذربایجان می‌تواند دلایل بسیار زیادی از جمله پایین بودن هزینه تولید دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خودرویی به کشور آذربایجان صادر نمی‌شود بلکه تولید مشترک خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: قیمت‌گذاری توسط خود آذربایجان است، در صورتی که در قرارداد منعقد شده الزامات رعایت شود این قرارداد یک تجربه موفق خواهد بود و در کنار آن زمینه صادرات قطعات فراهم می‌شود.

عناوین برگزیده