تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۸
بازدید: ۳۹۲
کد خبر: ۷۴۷۳
معاون آموزشی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

70 درصد تولید و خلق ثروت در اختیار 17 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان است

می متالز - معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 17 درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور، 70 درصد از تولید و خلق ثروت را در اختیار دارند.
70 درصد تولید و خلق ثروت در اختیار 17 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان است

به گزارش می متالز، برات قبادیان در نشست ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری که با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی منتخب در وزارت علوم برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری هفته پژوهش به صورت مشترک با وزارت علوم، اظهار کرد: هفته پژوهش فرصتی است تا اقدامات انجام شده میان صنعت و دانشگاه در یک فضای مشترک به نمایش گذاشته شود تا از نزدیک بتوانیم تعاملات بیشتری ایجاد کنیم.

به گفته وی، 17 درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان 70 درصد از تولید و خلق ثروت را در اختیار دارند که بیشتر این شرکت‌ها مستقر در وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آمار واحدهای صنعتی در کشور و لزوم رسوخ فناوری در صنایع کشور خاطر نشان کرد: حدود 90 هزار واحد صنعتی در کشور داریم که اگر این واحدها بخواهند با روند فعلی در مسیر دانش‌بنیان شدن قرار گیرند، سال‌ها به طول خواهد انجامید. در این راستا حضور دانشگاهیان، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری می‌توانند روند دانش‌بنیان شدن صنایع و گسترش واحدهای تحقیق و توسعه در صنعت را تسریع کنند.

قبادیان با تأکید بر نقش علم و فناوری در صنعت افزود: متأسفانه هنوز اقتصاد ما از حالت خام‌فروشی خارج نشده و یکی از راهکارهای عملی در این زمینه، رسوخ علم و فناوری در تولیدات و صنایع است.

وی در خصوص تعاملات بین وزارتخانه‌های علوم و صنعت، معدن و تجارت در هفته پژوهش گفت: خوشبختانه امسال سومین سال همکاری مشترک در برگزاری هفته ملی پژوهش و فناوری با وزارت علوم است و برگزاری برنامه‌هایی شبیه هفته ملی پژوهش و فناوری ‌می‌تواند در فرهنگ سازی ادبیات و فهم مشترک بین صنعت و دانشگاه نقش بسزایی داشته باشد.

هجدمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار از تاریخ 22 تا 26 آذر ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

عناوین برگزیده