تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۸
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۱۰۳۸۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
۱۷درصد از سهام این بانک در قالب صندوق سرمایه‌گذاری واگذار می‌شود:

نقش پررنگ "وتجارت" در صندوق دارایکم

می متالز - سهام بانک تجارت نیز به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های قابل واگذاری در این پرتفوی محسوب شده که ۱۷ درصد از سهام این بانک که در مالکیت مستقیم دولت وجود دارد، قرار است در قالب صندوق دارا یکم به عموم افراد واگذار شود.
نقش پررنگ "وتجارت" در صندوق دارایکم

به گزارش می متالز، بر اساس اعلام دولت جمهوری اسلامی ایران، در روز‌های اخیر شاهد پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری دارا یکم هستیم. سقف سرمایه گذاری هر شخص در این صندوق معادل ۲۰ میلیون ریال تعیین شده و ارزش این صندوق بر اساس آخرین برآورد‌ها در حدود ۱۷۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.


در صندوق ذکر شده که اولین صندوق قابل معامله واگذار شده توسط دولت محسوب می‌شود سهام شرکت‌های مندرج در جدول زیر وجود دارد:

سهام بانک تجارت نیز به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های قابل واگذاری در این پرتفوی محسوب شده که ۱۷ درصد از سهام این بانک که در مالکیت مستقیم دولت وجود دارد، قرار است در قالب صندوق دارا یکم به عموم افراد واگذار شود. همچنین سهام این بانک در سبد سهام عدالت نیز وجود دارد که به این ترتیب شاهد خصوصی شدن واقعی این بانک از طریق واگذاری سهام عدالت و قابلیت معامله سهام بانک تجارت توسط عموم افراد و همچنین عرضه سهام صندوق دارا یکم هستیم.


روند رو به رشد و افزایشی ارزش بانک تجارت در سال جدید از جمله دلایل استقبال سرمایه گذاران از صندوق دارایکم هستیم. این بانک که به عنوان لیدر گروه بانکی در روز‌های اخیر با صف‌های خرید سنگینی مواجه بوده، در حال حاضر به ارزش بازار ۴۶۲ هزار میلیارد ریالی رسیده و این در حالی است که در ابتدای سال جاری ارزش بازار این بانک معادل ۱۴۶ هزار میلیارد ریال بوده و به این ترتیب شاهد رشد جالب توجه و سنگین ۲۱۶ درصدی ارزش بازار سهام این بانک در کمتر از دو ماه هستیم.


با توجه به نحوه محاسبات قیمت سهام موجود در پرتفوی صندوق دارایکم، به نظر می‌رسد که پذیره نویسی در این صندوق بازدهی قابل ملاحظه‌ای را نصیب سرمایه گذاران این صندوق کند و نمونه واضح آن رشد بیش از ۲۱۶ درصدی ارزش سهام بانک تجارت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کشور است.

عناوین برگزیده