تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۱۰۴۷۵۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
شورای جهانی سرمایه گذاری پلاتین:

مازاد پلاتین علی‌رغم شیوع ویروس کرونا متوسط خواهد بود

می متالز - تقاضای پلاتین امسال 18درصد کاهش می‌یابد و 13درصد از تجارت این فلز ارزشمند نیز به دلیل شیوع ویروس تاجدار اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
مازاد پلاتین علی‌رغم شیوع ویروس کرونا متوسط خواهد بود

به گزارش می متالز، شورای جهانی سرمایه گذاری پلاتین (WPIC) روز دوشنبه گفت که با مازاد متوسط در بازار مواجه و از بازار خارج شده است.

"WPIC" در آخرین گزارش سه ماهه اش آورده است که باید برای تولید بیش از حد امسال پلاتین که تجارت تقریبا 8 میلیون اونسی در بازار را دارد، بازبینی کند و میزان تولید را از 247هزار اونس به 119هزار اونس برساند.

براساس اطلاعات "WPIC "، تمام مصرف کنندگان عمده پلاتین - خودروسازان، صنعت جواهرسازی و دیگر سرمایه گذاران - امسال فلز کمتری می خواهند. اما جالب اینجاست که تاثیر خالص ویروس کرونا بر بازار این فلز ارزشمند آنچنان ترسی برای تولیدکنندگان نداشته و چشم انداز سال 2020 بهتر از حد انتظار است.

بر اساس این گزارش پیش بینی می شود تقاضا در سال 2020 در 6.95 میلیون اونس و عرضه 7.2 میلیون اونس باشد که کمترین میزان از سال 2013 تا به امروز بوده است.

لازم به ذکر است که قیمتها از 750 دلار، تا حدود 45درصد کاهش داشته و تا 558 دلار در هر اونس سقوط کرده است.

WPIC گفته است که قیمت های پایین تر باعث افزایش خرید به ویژه توسط سرمایه گذاران ژاپنی و مصرف کنندگان صنعتی در چین شده است.

عناوین برگزیده