تاریخ: ۰۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۱۱۳۸۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انتشار خبرنامه دو زبانه «ابزارهای مالی تجاری» توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک

می متالز - شماره نخست خبرنامه «ابزارهای مالی تجاری» در 20 صفحه و به دو زبان فارسی و انگلیسی، توسط واحد امور بین الملل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک منتشر شد.
انتشار خبرنامه دو زبانه «ابزارهای مالی تجاری» توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک

به گزارش می متالز، توجه به اهمیت روز افزون ابزارهای تامین مالی تجاری (Trade Finance) و نقش آن‌ها در تامین وجوه و کاهش ریسک معاملات بنگاه‌ها و نیز لزوم رصد مهمترین اخبار، مقالات و گزارش های خارجی در این خصوص، از دلایل اصلی انتشار این خبرنامه بوده است.

در شماره نخست خبرنامه «تامین مالی تجاری» تاثیر ویروس کرونا بر بنگاه های مالی و سیستم اعتبار بخشی آن‌ها، مورد بررسی قرار گرفته است.

در خصوص تامین مالی تجاری یا همان «ترید فاینانس» گفتنی است که همواره یکی از ارکان مهم تجارت درون و برون مرزی بوده و نقش بسزایی در تداوم و حفظ تجارت بویژه در عرصه بین‌المللی داشته است. زمانی که در دسامبر 2019، کشور چین اعلام کرد که یک ویروس جدید تعدادی از افراد این کشور را مبتلا کرده است، تقریبا هیچ کشوری فکر نمی‌کرد که این ویروس با همه گیری در زمستان 1398 کل اقتصاد، تجارت، بهداشت و ... در جهان را تحت تاثیر قراردهد و به بزرگترین رکود اقتصادی قرن منجر شود.

در واقع اولین شوک‌ها از تعطیلی مشاغل در چین و از اختلال در عرضه و تقاضا از سوی این قطب اقتصادی جهان شروع شد، اما پس از گسترش آن به کلیه کشورها، قرنطینه نیمی از جمعیت جهان و متعاقب آن ورشکستگی بسیاری از شرکت‌ها، تعدیل گسترده نیروها، بیکاری‌های فراگیر، فشار شدید به بخش پزشکی و درمان، اختلال در زنجیره تامین بسیاری از بخش‌ها، کمبود نقدینگی در سطوح مختلف و در کل یک بحران جهانی منتج شد. دولت‌ها، بخش‌های عمومی و بخش‌های خصوصی، سیاست‌های مختلفی را برای به حداقل رسانی آسیب‌های وارده آغاز کردند.

از این میان بنگاه های مالی بین المللی همچون «بانک جهانی» و «صندوق بین المللی پول»، بانک‌های منطقه‌ای همانند «بانک توسعه آسیایی»، موسسات بیمه اعتبار صادراتی همچون Bpifrance فرانسه و بسیاری از نهادهای دیگر اقدام به ارائه بسته‌های حمایتی نمودند تا در این شرایط دشوار از ارائه تامین مالی، تداوم کسب و کارها و روند تجارت حمایت کنند. در چند شماره آتی این خبرنامه، سعی بر آنست که بصورت ویژه روی این اخبار تمرکز می‌شود.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!