تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۹
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۱۱۷۴۵۰
سرویس خبر : انرژی

آغاز مجدد تولید معدن Paragominas و پالایشگاه آلومینای Alunorte

می متالز - شرکت Hydro در روز 3 جولای اعلام کرد که جریان برق معدن بوکسیت Paragominas در ایالت پارا در شمال برزیل، مجددا وصل شده است.
آغاز مجدد تولید معدن Paragominas و پالایشگاه آلومینای Alunorte

به گزارش می متالز، با وصل شدن جریان برق معدن بوکسیت Paragominas متعلق به شرکت Hydro و از سرگیری تولید، فعالیت پالایشگاه آلومینای Alunorte این شرکت نیز در حال بازیابی است.

در روز 20 ژوئن، سقوط سه دکل برق باعث قطعی برق معدن Paragominas شده بود. به گفته Hydro، دکل‌ها تعمیر شده و جریان برق وصل شده است. همچنین این قطعی برق، هیچ‌گونه صدمه‌ای به محیط زیست، کارکنان شرکت و تجهیزات تولید وارد نکرده است.

این شرکت برای یافتن دلیل حادثه، در حال همکاری با مقامات محلی است. یافته‌های مقدماتی حاکی از آن است که بخش‌هایی از دکل‌ها به سرقت رفته که منجر به سقوط آن‌ها شده است.

ظرفیت تولید سالانه Alunorte حدود 6.3 میلیون تن است؛ این واحد، بزرگ‌ترین پالایشگاه آلومینای جهان در خارج از چین است. معدن Paragominas بوکسیت تولیدی خود را از طریق یک خط لوله 244 کیلومتری به پالایشگاه Alunorte ارسال می‌کند. بنابراین، در طول مدت قطعی برق، شرکت Hydro ظرفیت تولید آلومینا را به حدود 50 تا 70 درصد کاهش داد تا در زمان توقف فعالیت Paragominas، دچار کمبود موجودی بوکسیت نشود. لازم به ذکر است که انتظار می‌رفت توقف فعالیت این معدن بوکسیت، حدود 2 تا 3 هفته طول بکشد.

کاهش ظرفیت Alunorte تاثیر چندانی در قیمت آلومینا نداشت و فعالان بازار اطمینان داشتند که اگر ظرف مدت 3 هفته مشکل برطرف شود، وقفه خاصی در عرضه ایجاد نخواهد شد.

عناوین برگزیده