تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۱۲۰۰۲۷
سرویس خبر : زمین شناسی

برنامه ریزی ۲۶۷ اکتشاف جدید معدن در جنوب کرمان

می متالز - رئیس سازمان صمت جنوب کرمان: برای ۲۶۷ اکتشاف جدید معدنی در جنوب استان برنامه ریزی شده است.
برنامه ریزی ۲۶۷ اکتشاف جدید معدن در جنوب کرمان

به گزارش می متالز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان در نشست مشترک با مجمع نمایندگان استان از برنامه ریزی برای ۲۶۷ اکتشاف جدید معدن در جنوب استان خبرداد و گفت: این اکتشافات علاوه بر جهش تولید باعث اشتغال پایدار برای جوانان این مناطق می شود.

مروجی فعال سازی معادن کوچک مقیاس را اولویت این سازمان در جنوب استان برشمرد و اظهار داشت: نبود زیر ساختها به به ویژه برق مهمترین مانع توسعه صنعت و معدن در جنوب استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم با ارائه گزارشی از وضعیت صنایع و معادن استان گفت استان کرمان با وجود معادن غنی و متعدد باید سهم مالی بالاتری از منابع مالی حاصل از فروش این ذخایر داشته باشد.

حسینی نژاد افزود: با همکاری و تعامل مجمع نمایندگان استان می توان سهم استان را از فروش منابع معدنی به بیش از ۳ هزار و چهارصد میلیارد تومان افزایش داد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان هم پیگیری تامین نیازهای اساسی مردم و رفع مشکلات معیشتی آنان را اولویت مهم نمایندگان استان اعلام کرد و افزودهرچند در حوزه معادن استان تلاشهای زیادی صورت گرفته است اما اشتغال زایی رضایت بخشی در این استان در حوزه صورت نگرفته است.

حسن پور رهایی از اقتصاد وابسته به نفت را مستلزم توجه ویژه به معادن دانست و اظهار داشت با واگذاری معادن به بخش خصوصی و افزایش مشارکت مردم در اقتصاد می تواند اشتغال پایداری در استان ایجاد کند.

نماینده کرمان و راور در مجلس شور ای اسلامی هم در این نشست تعیین تکلیف واحدهای صنعتی و معدنی تعطیل و نیمه راکد استان و ارائه برنامه مدون و زمانبندی در این خصوص را خواستار شد.

پور ابراهیمی افزود: سیاستگذاری برای رفع مشکلات این واحدها و تامین منابع مالی این واحدها باید اولویت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باشد.

وی پیگیری مصوبات شورای معادن را گره گشای بسیاری از مشکلات معادن استان دانست.

شکرالهی نماینده پنج شهرستان جنوبی استان (کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب وفاریاب) در مجلس هم در این نشست با تاکید بر فعال کردن بخش خصوصی در راه اندازی معادن گفت: جنوب استان کرمان با وجود داشتن معادن متعدد نباید همچنان با فقر و محرومیت و بیکاری مواجه باشد.

شریعتی نماینده زرند و وکوهبنان در مجلس هم در این نشست گفت: استان کرمان در حوزه صنعت و معدن نقش تعیین کننده ای دارد که تقویت این بخشها می تواند اقتصادی نوین و سالم را در پی داشته باشد.

اعظمی نماینده شهرستان های جیرفت و عنبر آباد در مجلس هم در این نشست حلقه مفقوده بخش کشاورزی استان را صنعت دانست و گفت: راه اندازی بخش صنعت در کنار بخش کشاورزی اشتغال گسترده ای در استان ایجاد خواهد کرد.

محمدی نماینده بافت رابر و ارزوییه در مجلس هم در این نشست با بیان مشکلات بخش معدن در این شهرستان ها گفت: احیای معادن غیر فعال این شهرستانها و اکتشاف پهنه های جدید معدنی توسعه این شهرستانها را در پی دارد.

در این نشست همچنین شاکری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هم از تعامل در چارچوب قانون با دستگاه ها برای توسعه صنعتی و معدنی استان خبر داد و گفت محیط زیست به عنوان امانتی در دست ما باید سالم به نسلهای آینده منتقل شود.

در نشست امروز مقرر شد: مجمع نمایندگان استان بزودی در نشستی با مسوولان وزارت صمت مشکلات بخش های صنعت و معدن استان را پیگیری کند.

عناوین برگزیده