تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۱
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۱۲۳۴۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی:

پرداخت عوارض سنگ آهن بافق 4 برابر شده است/ بیش از 95 درصد نیروهای شرکت بومی هستند

می متالز - رضا فلاح گفت: پرداخت عوارض معدن سنگ آهن بافق به شهر نسبت به سال های گذشته 4 برابر شده است.
پرداخت عوارض سنگ آهن بافق 4 برابر شده است/ بیش از 95 درصد نیروهای شرکت بومی هستند

به گزارش می متالز، آیین تجلیل از خبرنگاران واصحاب رسانه شهرستان با حضور شاه حسینی سرپرست فرمانداری بافق، فلاح مدیرعامل شرکت سنگ آهن، ارجمند رئیس اداره فرهنگ وارشاد، بخشدار و جمعی از مسئولین در محل هتل نیکان برگزار شد.

رضا فلاح مدیرعامل شرکت سنگ آهن در خصوص میزان پرداخت عوارض به شهرستان گفت: در مدتی که این مسئولیت را برعهده داشتم پرداخت عوارض به شهر نسبت به سال های گذشته 4 برابر شده است. در سال 96، 6 میلیارد، 97 بیش از ده میلیارد و در سال 98 تا پایان تیرماه 44 میلیارد تومان عوارض به شهر پرداخت شده ولی معتقدیم باید بیشتر کمک کنیم.

وی در ادامه در خصوص جاده بافق- بهاباد افزود: زمانی که کلنگ جاده به زمین خورد اعلام کردیم عملیات خاکی با شرکت سنگ آهن، ساخت پل و ابنیه با مسکن وشهرسازی و تاسیسات در مسیر نیز بر عهده ارگان ها و دستگاه‎های مربوطه هست. حدود 6 کیلومتر از بیشه در تا دو راهی سه چاهون آماده آسفالت هست و تلاش می کنیم باقیمانده این مسیر را در دهه فجر تحویل دهیم.

فلاح تصریح کرد: در آزمون گندله 444 نفر نیرو جذب شدند ازاین تعداد حدود 150 نفر مدرک دیپلم داشتند که بومی هستند. نزدیک 200 نفر تکنسین هستند که صددرصد بومی هستند. در سطح کارشناسی حدود 23 نفر غیربومی هستند که 7 نفر را مجبور بودیم غیر بومی جذب کنیم چون در بافق وجود نداشت. در شرکت سنگ آهن بیش از 95 درصد بومی هستند.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن به تامین خوراک اشاره و بیان داشت: مهم ترین دغدغه ما تامین خوراک شرکت هست و در حال حاضر بیش از یک میلیون تن سنگ از معادن کوچک مقیاس اطراف خریداری کردیم. مجموعه سنگ آهن مرکزی که بیش از 40 سال تامین کننده خوراک کارخانجات فولادی کشور بوده در حال خرید سنگ هست و استدعایی که داریم مسئولین مربوطه در این امر به ما کمک کنند.

وی در خصوص معدن دی 19 نیز تصریح کرد: خوشبختانه عملیات اکتشافی این معدن تقریبا رو به پایان هست و نتایج خوبی به دست آمده ولی ایرادی که دارد اگر امروز باطله برداری را شروع کنیم حداقل 3 تا 4 سال آینده به ماده معدنی می رسیم.

فلاح در ادامه به میزان پیشرفت فاضلاب شهری اشاره و گفت: مجموعه فاضلاب شهری به  ناحیه الف از ورودی شهر تا میدان شهدا، ناحیه ب از میدان شهدا تا مبارکه و بخش تصفیه خانه تقسیم بندی شده است. خوشبختانه ناحیه ب قریب به 5 هزار انشعاب آماده فروش است و مناقصه آن نیز درحال انجام است تا پیمانکار واجد شرایط انتخاب و کار فروش انشعاب را شروع کنیم. در تلاش هستیم که در دهه فجر بخشی از فاضلاب شهری را مورد بهره برداری قرار دهیم. از صبر وحوصله وبردباری مردم در خصوص اجرای فاضلاب شهری تشکر می کنم.

عناوین برگزیده