تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۶
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۱۳۱۷۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بررسی موانع صادراتی مشتقات نفتی در استان سمنان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از بررسی مشکلات و موانع صادراتی واحدهای تولیدکننده مشتقات نفتی استان خبر داد.
بررسی موانع صادراتی مشتقات نفتی در استان سمنان

به گزارش می متالز، علی تشنه‌دل صبح امروز در نشستی با شماری از مدیران صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: با توجه به ضرورت استفاده از توانمندی‌های شرکت‌های صادرکننده مشتقات نفتی استان در زمینه صادرات فرآورده‌های نفتی، در جلسه‌ای با حضور تعدادی از واحدهای تولیدکننده، موانع و مشکلات صادراتی مشتقات نفتی استان بررسی شد.

وی تصریح کرد: در استان سمنان، 35 واحد تولیدی در زمینه تولید مشتقات نفتی از قبیل هیدروکربن و انواع روغن روانکار فعالیت می‌کنند که از این تعداد، 25 واحد به‌عنوان صادرکننده این محصولات مطرح هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به برخی مشکلات مطرح‌شده از این واحدها اظهار کرد: تعیین تکلیف ضمانت‌نامه‌های گمرکی، طولانی بودن پروسه تأییدیه استاندارد کالاها از مهم‌ترین مسائل مطرح‌شده در این نشست بود.

تشنه‌دل افزود: موضوع برگشت ارز و تعهدات ارزی از دیگر موانع صادراتی مطرح‌شده از سوی واحدهای تولیدکننده مشتقات نفتی در این نشست بود که جهت رفع این موانع و مشکلات درخواست تهاتر صادرات با واردات مانند روال سابق را داشتند که در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

عناوین برگزیده