تاریخ: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۱۳۶۰۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۷ برابری بودجه تحقیقات فولاد مبارکه

می متالز - معاون ایمیدرو گفت: بودجه تحقیق و توسعه شرکت فولاد مبارکه، از ۷.۲ میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۴۸ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده که حدود ۷ برابر افزایش نشان می‌دهد.
افزایش ۷ برابری بودجه تحقیقات فولاد مبارکه

افزایش ۷ برابری بودجه تحقیقات فولاد مبارکه | خبرگزاری صدا و سیما

به گزارش می متالز، امیر خرمی شاد در نشست کنترل مدیریت گروه فولاد مبارکه اظهار کرد: این شرکت تاکنون ۱۲۲۰ پروژه تحقیقاتی از طریق ارتباط با ۲۰ دانشگاه و مراکز پژوهشی کشور در حال اجرا دارد.

وی با اشاره به اقدامات مطلوب شرکت فولاد مبارکه در زمینه بومی سازی در شرایط تحریمی گفت: در ۶ ماه نخست امسال، ۸۲۰ قطعه و تجهیز راهبردی (استراتژیک) برای نخستین بار در این شرکت بومی سازی شده است، پارسال نیز در ۶ ماه نخست ۵۲۰ قطعه و تجهیز راهبردی در شرکت یادشده بومی سازی شده بود.

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو ادامه داد: میزان صرفه جویی ناشی از قطعات و تجهیزات بومی سازی شده در نیمه نخست سال ۹۸ حدود ۵۶.۵ میلیارد تومان بوده که این رقم در نیمه نخست سال ۹۹ به ۱۷۸.۸ میلیارد تومان افزایش یافت، همچنین میزان صرفه جویی ناشی از خرید داخلی قطعات و تجهیزات طی ۶ ماه نخست امسال، ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود.

نتایج بومی‌سازی‌ها

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو از اقدامات انجام شده در زمینه بومی سازی در دیگر شرکت‌های گروه فولاد مبارکه را کاملا مهم توصیف کرد و گفت: این اقدام‌ها از یکسو، ایجاد باور و اهمیت دادن به توان مهندسان کشور است که با امکانات موجود، گام‌های ارزنده‌ای در برابر شرایط تحریمی انجام می‌دهند.

خرمی شاد افزود: بومی سازی قطعات و تجهیزات صنایع در داخل، سبب ایجاد کسب و کار‌های جدید شده و درنهایت، از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند. البته اقدامات بومی سازی توسط شرکت‌ها باید در یک شبکه واحد قرار گیرد تا از دوباره کاری‌ها ممانعت شود.

طرح‌های توسعه‌ای فولاد مبارکه

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز با اشاره طرح‌های در حال اجرای این شرکت گفت: این شرکت امسال ۹ طرح به ارزش ۹۲۱.۵ میلیون یورو و ۱۸۵۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا دارد که برای ۶۵۴۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۴۱ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند. این طرح‌ها، در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۲ تکمیل می‌شوند.

حمیدرضا عظیمیان ادامه داد: طرح ۵ میلیون تنی کنسانتره سنگان در خرداد امسال توسط رئیس جمهوری افتتاح رسمی شد، فاز نخست طرح الکترود گرافیتی اردکان نیز با ۳۳۰ میلیون یورو امسال افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: مشارکت در اجرای طرح‌های ۱۰ میلیون تنی فولاد در منطقه آزاد چابهار و منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، از دیگر برنامه‌های این شرکت است.

عناوین برگزیده