تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۹
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۱۴۰۹۳۲
صبوریان، معاون منابع انسانی و امور اجتماعی فولاد خراسان:

ایجاد فرصت برابر و رقابت عادلانه برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز در طرح های توسعه و جایگزین نیروهای بازنشسته در فولاد خراسان

می متالز - فولاد خراسان برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز در طرح های توسعه و نیز جایگزینی نیروهای بازنشسته در یک سال اخیر، با رعایت اصول عدالت و هدف شایسته سالاری و نیز ایجاد فرصت برابر و رقابت عادلانه، کارکنان خود را از طریق آزمون ورودی برمی‌گزیند و برای اینکه این آزمون به لحاظ کمی و کیفی از سطح علمی قابل قبولی برخوردار باشد، توسط یکی از مراکز دانشگاهی معتبر طراحی و برگزار شده است.
ایجاد فرصت برابر و رقابت عادلانه برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز در طرح های توسعه و جایگزین نیروهای بازنشسته در فولاد خراسان

به گزارش می متالز، دانشگاه صنعتی امیرکبیر به‌عنوان مجری این آزمون، طراحی و تهیه سؤالات، برگزاری آزمون، حفاظت و امنیت سؤال‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد به انجام رسانده است. این آزمون همزمان با اوج گیری بیماری کرونا سبب شد تا تدابیر بهداشتی بیشتری برای برگزاری آن اندیشیده شود. با توجه به شرایط بیماری کرونا و ضرورت حفاظت از سلامت داوطلبان این آزمون در 7حوزه در دانشکده های جداگانه در محل دانشگاه فردوسی برای 4هزار و 150 نفر برگزار شد. تب سنجی، رعایت فاصله اجتماعی و کنترل داوطلبان از لحاظ همراه داشتن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی از تمهیدات دیگر برای برگزاری این آزمون بود. در همین شرایط با توجه به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، وجود فضای لازم در دانشگاه فردوسی و تجارب این مجموعه، داوطلبان امکان گذراندن آزمون در فضایی آرام، با امکانات کافی و با کم ترین نگرانی بابت  سلامت خود را یافتند. در خصوص شرایط آزمون گفتگویی با فریدون صبوریان، معاون منابع انسانی و امور اجتماعی فولاد خراسان را می خوانید.

صبوریان عنوان کرد: در این آزمون برای پذیرش ۲۴۴ نفر در سه مقطع، ۱٠۷ نفر در مقطع فوق دیپلم، ۷۷ نفر در مقطع دیپلم و ۴۵ نفر در مقطع لیسانس برگزار شد. تقریبا در ۱۸ کد رشته برق، متالوژی و رشته های فنی و مقاطع دیپلم در رشته های ریاضی تجربی انسانی و فوق دیپلم از شهر نیشابور شهر فیروزه وزبرخان و مقطع لیسانس از سه استان خراسان جنوبی شمالی و رضوی حضور داشته اند.

وی افزود: این هفتمین آزمون برگزار شده توسط فولاد خراسان بود که برای جذب نیرو انجام شد. تعداد شرکت کنندگان ۴۱۴۸ نفر بودند که از این تعداد ۱۰ الی ۱۵ درصد غایب بودند و در نهایت ۳۵۰۰ نفر در این آزمون حضور داشتند که براساس نتایج آزمون، شایسته ترین ها انتخاب می شوند. مدیریت مجموعه تاکید بر شایسته گزینی در جذب نیرو داشته و‌ طبق آزمون تلاش بر این بوده تا این مهم اتفاق بیافتد.

وی به دلیل برگزاری آزمون در دانشگاه فردوسی اشاره کرد و گفت: دلیل این انتخاب محیط بزرگ دانشگاه بود که دانشکده های مختلفی دارد و امکان فاصله گذاری اجتماعی به راحتی فراهم بوده است که نتیجه آن برگزاری جلسه با فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی بود و همه با ماسک و اسپری در جلسه حضور داشتند، در حال حاضر مرحله اول به درستی و رعایت ضوابط تمام شد. ۲۴ آبان ماه نتایج اولیه اعلام میگردد، که حدود یک و نیم تا دو برابر بیشتر از نیاز ما از این مرحله می گذرند و در آزمون بعدی که مصاحبه علمی و فنی هست، افراد نهایی انتخاب می شوند که البته بحث فنی آن همچنان توسط دانشگاه امیرکبیر و بدون دخالت مجموعه فولاد خراسان انجام می شود از ماحصل آن افرادی را جذب خواهیم کرد که از  آزمون طب صنعتی هم موفق بگذرند و در آخر از آنها دعوت به همکاری میکنیم و آموزش های داخل سازمان یا به صورت مجازی برای شروع کار  خواهند داشت و در نهایت در قسمت های مختلف کارخانه مشغول به کار خواهند شد.

وی تشریح کرد: در برگزاری این آزمون و اعلام نتایج ما تنها نقش ناظر خواهیم داشت و نتایج نیز از طریق دانشگاه اعلام میشود.

عناوین برگزیده