تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۴۷
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۵۲۴۴
سرویس خبر : انرژی

زنگنه خواستار حمایت اوپک دربرابر تحریم های آمریکا شد

می متالز - وزیر نفت ایران در نامه ای به رییس دوره ای اوپک خواستار حمایت این سازمان از ایران دربرابر تحریم های آمریکا شد که وی در نامه جداگانه‌ای در پاسخ دو گزینه را مطرح کرده است.
زنگنه خواستار حمایت اوپک دربرابر تحریم های آمریکا شد

به گزارش می متالز، به نقل از رویترز، بیژن نامدار زنگنه طی نامه‌ای به سهیل المرزوعی باتوجه به اساسنامه اوپک به حفظ منافع اعضا به صورت فردی و جمعی درخواست کرد این سازمان در برابر تحریم‌های آمریکا از ایران حمایت کند. برخی وزرای اوپک به صورت تلویحی و احتمالا ناخواسته مسائلی را درباره سازمان اوپک مطرح می‌کنند که این موضوعات حتما باید از سوی مقامات اصلی اوپک مطرح شود.

وی افزود: اگر آخرین تهدیدهای تحریمی آمریکا علیه ایران حل و فصل شود، ایران حق برگشت به سهم بازار نفتی را در حداقل زمان ممکن خواهد داشت و تولید معمولی را در سطح قبلی ادامه خواهد داد و هیچ نوع محدودیتی را راجع به این مسئله نخواهد پذیرفت.همچنین درخواسته کرد در نشست ژوئن اوپک دستورکاری را به عنوان حمایت وزرای اوپک از کشورهای عضوی که تحت تحریم‌های غیرقانونی یک جانبه از سوی دیگر کشورها هستند بگنجاند.

المرزوعی نیز در نامه جداگانه‌ای در پاسخ به زنگنه دو گزینه را مطرح کرد نخست اینکه کشورهای عضو اوپک این درخواست را بررسی کنند و در نشست اواخر سال جاری اوپک که در نوامبر برگزار می‌شود مطرح شود.گزینه دوم این است که پیشنهاد زنگنه به عنوان یک درخواست از سوی ایران در نشست ژوئن و در آخر جلسه بررسی و نظر اعضا جویا شود. این پیشنهاد نمی‌تواند به عنوان دستورکار اصلی نشست ماه ژوئن بین وزرای اوپک مطرح شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده