تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۱
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۱۵۴۲۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۵۶ درصد مصوبات رفع موانع تولید در کرمان عملیاتی شد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تاکنون ۳۱۲ مصوبه داشته که از این میزان ۵۶ درصد عملیاتی شده است.
۵۶ درصد مصوبات رفع موانع تولید در کرمان عملیاتی شد

به گزارش می متالز، مهدی حسینی نژاد روز پنجشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان با حضور وزیر صمت و استاندار کرمان افزود: همچنین ۱۵ درصد این مصوبات اجرا نشده و ۲۰ درصد در دست اجرا است.

وی اظهار داشت: ۲۲ نشست کارشناسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان کرمان برگزار شده که از این میزان هشت مورد به ریاست استاندار بوده است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان گفت: ۱۵ دستور کار امروز در اولویت قرار گرفت که از این میزان چهار مورد مربوط به جنوب استان و مابقی شمال کرمان است.

وی بیان داشت: کارخانه روغن نباتی گلناز و فریکو با پیگیری استان کرمان و اهتمام وزارت صمت کارخانه فعال شده که این واحد در سال ظرفیت ۳۰۰ هزار تن تولید دارند.

وی تصریح کرد: موفق شدیم در راستای رفع مشکل مواد اولیه ۲۰ هزار تن طی ۲ نوبت از وزارت بگیریم و درخواست داریم که مطابق با میانگین تامین روغن کشور و یا ۱۰ هزار تن تا پایان سال داشته باشیم.

حسینی‌نژاد افزود: ذخیره روغن در ۲ انبار ویژه اداره غله ذخیره انجام می‌شود که با مصوبه تنظیم بازار استان بتوانیم ۲۰ درصد ذخیره روغن را آزاد کنیم.

وی اضافه کرد: درخواست داریم برای شرکت ابتکار مس پارسیان به عنوان یک واحد پایین دستی ۳۰۰ تن کاتد مس برای تولید آزمایشی داشته باشد که بتواند به بورس وارد شود که با اختیار ستاد تسهیل با ظرفیت ۱۰ درصد با کمک واحدهای بالادستی مشکل خوراک واحدهای پایین دستی را تامین کنیم.

مقرر شد که ظرفیت‌های قانونی این مصوبه پس از بررسی معاون مربوطه در وزارت صمت و این سازمان در استان کرمان بررسی شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به ضرورت تامین منابع مالی برای مباشران و رفع مشکل تامین میوه شب عید گفت: سال گذشته یارانه آن با تاخیر پرداخت شد که امیدواریم منابع مالی از طریق ستاد تنظیم بازار کشور تامین شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان شب عید به یک هزار تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب براساس پیش بینی نیاز دارد گفت: سال گذشته مباشران اجبار به تامین شدند اما آنان امسال با وجود نیاز تامین منابع مالی ۲۵ میلیارد تومانی همکاری نکردند.

حسینی‌نژاد افزود: فرایند پرداخت تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸ با وجود مصوبات، در سیستم بانکی سقف دارد که باید از سیستم مرکزی خود در تهران مجوز بگیرند لذا از راه ستاد ملی سقف ها را افزایش دهیم که محدوده زمانی و فرایند پرداخت تسهیلات را کوتاه کنیم.

عناوین برگزیده