تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۸
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۱۵۴۳۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۴ معدن راکد در مهاباد به چرخه تولید بازگشتند

می متالز - مسوول امور معادن مهاباد گفت: امسال ۴ معدن راکد در این شهرستان فعال شدند و به چرخه استخراج مواد معدنی برگشتند.
۴ معدن راکد در مهاباد به چرخه تولید بازگشتند

به گزارش می متالز، آکو جوانمردی مسوول امور معادن مهاباد با اعلام اینکه امسال ۴۷۳ هزار و ۷۶۹ تن مواد معدنی از معادن این شهرستان استخراج شده، اظهار کرد: افزایش ظرفیت استخراج معادن فعال سطح شهرستان و فعال شدن ۴ معدن غیرفعال موجب شده استخراج مواد معدنی امسال ۲ برابر نسبت به نظیر سال قبل افزایش یابد.

جوانمردی، شمار معادن فعال این شهرستان را ۳۵ مورد عنوان کرد و افزود: ۲۴ معدن نیز به دلیل نبود بازار فروش، کاهش ساخت‌وساز و افزایش قیمت تمام شده مواد معدنی استخراج شده و هم‌اکنون غیرفعال و ۱۵ معدن نیز سلب صلاحیت شده است.

او مهمترین علت راکد شدن فعالیت‌های واحد‌های معدنی کشور را مشکلات مالی سرمایه‌گذاران، فرسودگی ماشین‌آلات و داشتن معارض دولتی و محلی عنوان و اضافه کرد: دولت گام‌های خوبی برای بازگشت معادن تعطیل به چرخه تولید برداشته و اقدامات کارشناسی خوبی نیز انجام شده است.

مسوول امور معادن مهاباد با بیان اینکه در مجموع ۷۴ پروانه بهره‌برداری از معادن در این شهرستان صادر شده است، اذعان کرد: هم‌اکنون ۱۸ واحد فناوری مواد معدنی در این شهرستان فعال است و در زمان حاضر ۴۰ درصد کل مواد استخراجی در این شهرستان فرآوری و بقیه به علت کمبود ماشین‌آلات به تبریز و اصفهان ارسال می‌شود.

عناوین برگزیده