تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۱۶۷۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش قیمت سیمان براساس تفویض اختیارات وزارت صنعت انجام شده است

می متالز - رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به قانونی بودن تغییر قیمت سیمان گفت: این افزایش قیمت براساس اختیار تفویضی وزارت صنعت به انجمن و با هماهنگی کامل انجام شده است.
افزایش قیمت سیمان براساس تفویض اختیارات وزارت صنعت انجام شده است

به گزارش می متالز، سید محمد اتابک در مورد افزایش قیمت سیمان، گفت: تغییر قیمت سیمان براساس اختیار تفویضی وزارت صنعت، معدن و تجارت به این انجمن و با هماهنگی کامل انجام شده است.

رئیس انجمن صفنی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: این تغییر قیمت با عنایت به افزایش چشمگیر قیمت‌های عوامل تشکیل دهنده قیمت تمام شده سیمان و وضعیت ناهنجار صنعت سیمان کشور و همچنین بنا بر درخواست‌های مکرر مدیران عامل و دبیران کارگروه‌های منطقه‌ای کارخانجات سیمان کشور بوده است.

وی اظهار داشت: این افزایش قیمت براساس اختیار قانونی این انجمن بوده است و قبل از اعمال تغییرات قیمتی هماهنگی کامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است و وزارتخانه مذکور مجددا طی نامه شماره ۱۱۵۵۷۲. ۶۰ مورخ ۹۷.۵.۴ به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اعلام نموده است که تصمیم اخیر انجمن سیمان کشور مبنی بر افزایش قیمت سیمان کاملا قانونی و مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی همچنین در مورد اختیار تفویضی انجمن سیمان برای افزایش قیمت گفت: اختیار تفویضی به انجمن سیمان کشور از سال ۹۵ است و براساس توافق فی‌‌مابین وزارت، صنعت، معدن و تجارت و انجمن صنعت سیمان کشور است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور افزود: در شرایط فعلی کشور ایجاد تنش بیشتر را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان توصیه نمی‌کنم.

پیش از این شهرام میرآخورلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان  هرگونه افزایش قیمت سیمان را غیرقانونی اعلام کرده است.

وی گفته است:  بر اساس ابلاغیه ریاست جمهوری تنها دستگاه متولی بررسی و کارشناسی قیمت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است و دبیر خانه کارگروه کنترل بازار است که  در نهایت پس از بررسی نظرات کارشناسی نسبت به تایید تغییرات قیمت اعمال خواهد کرد.

عناوین برگزیده