تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۴۹
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۱۷۲۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
به مناسبت هفته دولت اعلام شد

اقدامات مدیریت زیرساخت ایمیدرو در سال 96 و برنامه های امسال

می متالز - مدیریت زیرساخت ایمیدرو به مناسبت هفته دولت اقدامات انجام شده سال گذشته این حوزه، با محوریت تامین و توسعه زیرساخت های طرح ها و همچنین برنامه های سال جاری را اعلام کرد.
اقدامات مدیریت زیرساخت ایمیدرو در سال 96 و برنامه های امسال

به گزارش می متالز، در این گزارش به تامین زیرساخت های نقاط مختلف معدنی و صنایع معدنی اشاره شده است که شامل مناطق ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، صنایع انرژی بر لامرد، پارسیان، کاشان و منطقه معدنی سنگان است.

در منطقه معدنی سنگان، تامین آب صنایع معدنی به میزان 22.5 میلیون مترمکعب در سال به عنوان بزرگترین گلوگاه زیرساختی صنایع معدنی سنگان مطرح شده و از سال 92 مورد پیگیری ایمیدرو و شرکت های سرمایه گذار قرار گرفته است.

همچنین با توجه به افزایش تقاضای گاز مورد نیاز برای کارخانه های گندله در منطقه سنگان به میزان 380 میلیون متر مکعب در سال و ناکافی بودن ظرفیت گاز منطقه، پروژه احداث خط لوله 16 اینچ رشتخوار-سنگان به منظور گازرسانی به صنایع سنگان از طریق شرکت گاز تعریف و توسط شرکت تامین و توسعه زیرساخت اجرا شده است.

در بخش تامین برق نیز افزایش ظرفیت برق منطقه با ایجاد پست 33/400 احداث خط انتقال 400 کیلو ولت به طول 14.5 کیلومتر توسط شرکت زیرساخت در حال اجرا است.

باتوجه به ظرفیت بالای تولیدات زنجیره فولاد از منطقه سنگان در افق طرح و کمبود زیرساخت های ریلی در مسیر مقاصد بارهای خروجی (8میلیون تن) در حال حاضر و از طرفی طولانی بودن عملیات اجرایی دوخطه کردن حداقل 650 کیلومتر مسیر سنگان-تربت حیدریه- جندق ( حدود 5 سال ) مذاکرات سازمان های مربوطه صورت گرفته است.

در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس نیز فراهم کردن شرایط جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و هدایت آنها در جهت احداث واحد های صنعتی و مواد معدنی و نفتی صنایع انرژی بر پتروشیمی (غیر نفتی) – خدمات به منظور پشتیبانی از تولیدات داخلی و توسعه صادرات در شمار برنامه ها قرار گرفته است.

همچنین انجام طراحی مهندسی ساخت و اجرای طرح ها و پروژه های زیر بنایی مانند توسعه زیر ساخت های اسکله ها، نیروگاه و شبکه های آب، برق، گاز، مخابرات، خطوط ارتباطی، ریلی – جاده ای و دریایی در دستور کار قرار گرفته است.

از اقدامات برنامه ریزی شده و اجرایی در مناطق ویژه صنایع ویژه صنایع انرژی بر پارسیان – لامرد در سال گذشته می توان به شروع عملیات اجرایی احداث ایستگاه تقلیل فشار گاز و خطوط انتقال و توزیع گاز، انتخاب پیمانکار اجرای سیل بند های فاز یک پیرامونی منطقه ویژه لامرد، اجرای بخشی از فنس فاز اول محدوده 50 هکتاری گمرک، اتمام عملیات اجرایی احداث بخشی از خط دو مداره برق داخلی منطقه ویژه، عملیات اجرایی جاده شریانی برای دسترسی سایر صنایع و ... اشاره کرد.

در منطقه ویژه صنایع ویژه صنایع انرژی بر پارسیان، برای تامین زیرساخت های دوران ساخت و برنامه تامین زیرساخت های دوران بهره برداری صنایع ، فاز اول بندر پارسیان به ظرفیت 9 میلیون تن در سال 96 آغاز شد و در مدت 36 ماه به اتمام خواهد رسید. اقدامات زود هنگام پروژه یک پست اسکله فله خشک جهت رفع نیاز شرکت آلومینیوم جنوب در دست اجرا است که تا ابتدای نیمه دوم سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده