تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۲:۰۸
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۱۷۵۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس اتاق مشترک ایران و عمان:

خبر تردد نکردن کشتی‌های یخچالدار در مسیر عمان صحت ندارد

می متالز - رییس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: بهانه نبود کشتی‌های یخچالدار در مسیر عمان صحت ندارد و خطوط کشتیرانی بندرعباس و خرمشهر به بندر صحار در این زمینه مجهز است.
خبر تردد نکردن کشتی‌های یخچالدار در مسیر عمان صحت ندارد

 

به گزارش می متالز، از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، «محسن ضرابی»  (یکشنبه97/06/11) در نشست تشکل‌های فعال اقتصادی، از افرادی که با این بهانه، کالای خود را از طریق شارجه ارسال می‌کنند گلایه کرد.
ضرابی گفت: عمان می‌تواند مکان مناسبی برای بازصادرات کالاهای ایرانی باشد.
وی به بازرگانانی که می خواهند به بازار عمان وارد شوند، توصیه کرد از طریق اتاق مشترک و صندوق ضمانت صادرات ایران و اتاق عمان، شرکای خود را اعتبارسنجی کنند، در تنظیم قراردادها از مشاوران حقوقی بهره ببرند و مرکز داوری اتاق را به عنوان حَکَم در قراردادهایشان قید کنند.
ضرابی گفت: چنانچه برای هر یک از اعضا مشکل حقوقی پیش آمد مراتب را به اتاق مشترک اعلام کنند تا از طریق ارجاع به اتاق عمان پیگیری شود.
وی افزود: با رایزنی با صندوق توسعه ملی و بانک‌ها به دنبال آنیم که از طریق تامین مالی داخلی برای سرمایه‌گذاری در عمان بتوانیم از قراردادهای آن کشور استفاده کنیم.
فعالان تجاری با عمان موانع پیش روی خود را روابط بانکی، خطوط کشتیرانی، بیمه و تامین سوخت کشتی ها، سرمایه‌گذاری های مشترک، چگونگی شرکت در مناقصات، مشکل حمل و نقل کانتینرهای یخچالی به صحار، موانع بهداشتی صادرات محصولات غذایی در داخل کشور، هزینه بالای تایید مدارک، سختی تایید قراردادها در اتاق عمان و همچنین فعالیت اندک بانک‌های ایرانی در عمان عنوان کردند.
، پارسال حجم مبادلات تجاری ایران و عمان 577 میلیون دلار و در 2 ماهه نخست امسال 159 میلیون دلار بود.

عناوین برگزیده